فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: سپاه چابهار همراه با پایگاه ها و واحدهای مقاومت بسیج در سطح شهرستان 66 عنوان برنامه در هفته بسیج اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۹۶۳۷۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ،سرهنگ پاسدار علی کوهستانی گفت :بسیج به عنوان مظهر اقتدار مردمی اقدامات بزرگی را در عرصه های مختلف سازندگی و جنگ نرم از جنگ تحمیلی تا کنون انجام داده است.

وی با اشاره به ایثارگری بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: بسیج در جبهه های حق علیه باطل خوش درخشید و پر است از زیباترین آیه های ایثار و شهادت؛ فرزندان پیر خمین به معنای واقعی کلمه دین خود را به اسلام ادا کردند.

سرهنگ کوهستانی از اجرای 66 عنوان برنامه با 109 حجم در سطح کلیه پایگاه ها و واحد های مقاومت بسیج و اقشار در طول هفته بسیج خبر داد .

سرهنگ کوهستانی از بسیج به عنوان طلایه داران اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: اکنون که موقعیت کشور باید به سمت خودکفایی پیش برود بسیج به عنوان میدان دار عرصه های سخت برنامه های مختلفی را دستور کار خود دارد.

فرمانده سپاه چابهار اعطای تسهیلات در عرصه های کشاورزی و دام طیور را از برنامه های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بسیجیان با داشتن حداقل فضای ممکن از تسهیلات خود اشتغالی در زمینه های کشاورزی و ایجاد گلخانه، پرورش دام های سبک، بلدرچین، شتر مرغ و مرغ خانگی استفاده می کنند.

سرهنگ کوهستانی با اشاره به شعار هفته بسیج امسال «بسیج دست قدرت خدا» عنوان کرد:  بسیجیان با تکیه بر قدرت لایزال ایزدی و توکل برنامه های هفته بسیج را پیش خواهند برد.

 وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج در سطح شهرستان پرداخت و تصریح کرد: در روز نخست که مزین به شعار "بسیج، ولایت و انتظار" است برنامه هایی از جمله کوهپیمایی، پیاده روی خانوادگی، حضور در نماز جمعه، ارائه مشاوره های دینی در مصلی ها و ایستگاه سلامت تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: در روز دوم با شعار "بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی"؛ برگزاری نهضت روشنگری با موضوع استکبار ستیزی و جلسات هم اندیشی بصیرت افزایی بسیجیان را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه افزود:  روز سوم هفته بسیج با عنوان روز "بسیج، خودباوری و اقتصاد مقاومتی" نام گذاری شده است و همانطور که می دانید مقام معظم رهبری بارها بخصوص در طول این چند سال تحریم در حوزه اقتصادی با برگزیدن استراتژی «مقاومت اقتصادی» به مسئولان فهماند که فقط  در سایه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و دستیابی به فن آوری های نوین، می توان به  موفقیت های خوبی روبه رو شد؛ در همین راستا افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی و تجلیل از خیران عرصه سازندگی و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در حوزه دام سبک را در سطح شهرستان چابهار خواهیم داشت.

سرهنگ کوهستانی بیان کرد: برای انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باید تلاش وافری داشت به همین منظور برگزاری یادواره شهدا برنامه محوری ما در روز چهارم هفته بسیج توسط بسیج ادارات با همکاری شهرداری خواهد بود.

وی با اشاره به نقش زنان در خانواده اذعان داشت: زنان پرچمداران مقابله با جنگ نرم هستند و اگر زنان وظیفه خود را در خانواده و جامعه به نحوه مطلوب انجام دهند بدانند در جنگ نرم دشمن که کیان خانواده را با ماهواره و ابزارهای رسانه ای نشانه گرفته اند پیروز خواهیم بود؛ در روز پنجم با عنوان روز "بسیج، خانواده، سبک زندگی اسلامی" برنامه ی خطبه خوانی حضرت زینب توسط بسیج خواهران و نشست فرهنگی مادران به عنوان پرچمداران جنگ نرم انجام می شود.

سرهنگ کوهستانی ادامه داد: گردهمایی سیاسی کارکنان و نشست امر به معروف ونهی از منکر با هدف تببین جایگاه امر به معروف در اسلام و لزوم توجه ویژه به این فریضه الهی به عنوان کار آمد ترین شیوه اجتماعی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار تصریح کرد: در روز آخر هفته بسیج به مناسبت 5 آذر یکی از مهمترین برنامه ها برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان به مناسبت تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خواهد بود؛ در این روز با عنوان روز "بسیج ایثار و شهادت"، بسیجیان تمامی اقشار و  گردانهای امام علی(ع)، بیت المقدس، کوثر و امام حسین(ع) توان رزمی خود را به نمایش خواهند گذاشت و حمایت همه جانبه خود را از مقام عظمای ولایت نشان خواهند داد.

ارسال نظرات