خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌ پاسداران گفت: پرداختن به وصیت‌نامه و ایجاد نمادهایی از شهید همدانی ضمن تقدیر از این شخصیت موجب الگوسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۶۳۰۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر امروز آئین رونمایی از یادمان سردار شهید حاج حسین همدانی در مسجد فرودگاه همدان اظهار داشت: نقش انسان‌ها در صحنه‌های مختلف جامعه متفاوت است که تأثیر مثبت و یا منفی حضور افراد در قالب نقش آنها در خانواده، روستا، شهر، منطقه و یا گاهی در تاریخ مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: ممکن است بدعتی در دوره‌ای گذاشته شود که سبب تغییر مسیر تاریخ شود و یا حرکت مثبتی در تاریخ ایجاد شود که بشریت را به سمت کمال هدایت کند که در این راستا نقش ائمه معصومین(ع)، جانشینان امام عصر(عج) تاریخی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اینکه امروز از 6.5 میلیارد نفر جمعیت دنیا بخش عمده‌ای را مسیحی، لائیک یا کمونیست و غیره تشکیل می‌دهد به خاطر تأثیری بود که با تغییر مسیر تاریخ ایجاد شد و به همین خاطر هر فردی نقش مثبت و منفی را در دوران حیات سپری می‌کند.

وی عنوان کرد: آثار اقدامات سردار شهید همدانی در سوریه پس از شهادتشان و با گذشت نسل‌ها در جبهه مقاومت همچنان باقی می‌ماند.

سعیدی گفت: امروز میراث‌دار انبیاء و ائمه اطهار(ع) هستیم و اگر اکنون بسترهای لازم برای عرضه اسلام به جهان در عراق، سوریه، یمن و دیگر نقاط منطقه و دنیا فراهم شده به برکت مجاهدت‌های پیامبران، ائمه معصومین(ع)، جانشینان امام غایب از دوره شیخ طوسی تا رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: نقش یک سرباز نه تنها در همدان، در دوران دفاع مقدس، جبهه غرب و جنوب و کشور بلکه در منطقه و جهان اثرگذار است و آثار وجودی شهدایی چون همدانی در همه جا باقی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه نامگذاری مناسباتی مانند 13 آبان، 16 آذر، 9 دی، تیرماه 78 و غیره نماد است، عنوان کرد: یک حادثه، رویداد و یک شخصیت اثرگذار در تاریخ با این نامگذاری‌ها نمادی می‌شوند تا از ذهن‌ها و دلها به فراموشی سپرده نشوند.

وی با اشاره به روزهای خاص در متون دینی مانند اعیاد و روزهای شهادت ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: تمام این مناسبتها و بزرگداشت آنها با هدف ترویج آموزههای دینی و آرمانهای متعالی اسلام انجام میگیرد.

سعیدی اظهار داشت: این نامگذاری‌ها بیان واقعیت و مدل و الگویی است که مورد عبرت و یا تقلید قرار گیرد و نام شخص زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها خدمت به مردم است، افزود: اگر این خدمت با رعایت ضوابط و به قصد قربت انجام شود پاداش خوبی در انتظار انجام دهندگان آن خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه میدان شهید همدانی در بهترین نقطه استراتژیک شهر همدان واقع شده است، گفت: ایجاد نمادهای شهید همدانی به همراه نگاشتن وصیت‌نامه و بخشی از زندگینامه شهید ضمن تقدیر از این شخصیت موجب الگوسازی می‌شود.

وی با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم همدان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید همدانی بیان کرد: این حضور در تاریخ همدان کم‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات