خبرهای داغ:
استاندار اصفهان:

برخي چالش هاي اصفهان، اساسي تر از کشور است

خبرگزاري بسيج: استاندار اصفهان گفت: بخش مشكلات و چالش‌هاي استان اصفهان از ديد بسياري از مسئولان به دور مانده اين در حالي است كه چالش‌هاي اين استان اساسي تر از ديگر كشورها است.
کد خبر: ۸۵۹۶۲۹۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان پیش از ظهر چهارشنبه در سومین همایش مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و روسای مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر(دولتی) سراسر کشور با تاكيد بر اينكه بخش مشكلات و چالش‌هاي استان اصفهان از ديد بسياري از مسئولان به دور مانده است، اظهار داشت: اين در حالي است كه چالش‌هاي اين استان اساسي تر از ديگر كشورها است؛ در كنار اين صنايع 400 شركت دانش‌بنيان در نيز در شهرك علمي تحقيقاتي استان اصفهان فعاليت دارند كه توسعه اين شهرك در دستور كار است.

وي به سابقه 1000 ساله حوزه‌هاي علميه در اصفهان اشاره كرد و گفت: اين در حالي است كه اين مراكز در تهران، قم و مشهد سابقه 100 ساله دارند و اصفهان در اين زمينه نيز پيشتاز است.

زرگرپور با اشاره به اينكه اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی دنیا شناخته و ثبت شده است،‌ اضافه كرد: در اين راستا از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد ميزان گردشگران استان سه برابر شده است و از اين رو محور توسعه استان نيز بر دو محور علم و فناوري و گردشگري تعيين شده است.

وي به شورای فرهنگ عمومی و برگزاری جلسات مستمر آن نيز اشاره کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا از طریق این شورا دستگاه‌های را به هم نزدیک کنیم اما باید بگویم در این زمینه چندان موفق نبوده‌ایم.

وي با اشاره به اينكه استان اصفهان از ديد بسياري از مسئولان ملي استاني برخوردار و عاري از مشكلات است، بيان داشت: بر اين اساس خيلي از استان‌هاي كشور وضعيت اصفهان را رصد كرده و برنامه‌ريزي‌هاي خود را براي رسيدن به جايگاه اين استان براي شناخته شدن تنظيم كرده‌اند.

ارسال نظرات