خبرگزاری بسیج: حمایت و حضور فعال خیرین در رسیدن به اهداف و برنامه های مختلف حوزه های پیشگیری، اموراجتماعی و توانبخشی بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۵۹۶۲۸۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدیر بهزیستی شهر ری با بیان این مطلب، گفت: آحاد مردم در کاهش آسیب های اجتماعی نقش دارند و در این میان آموزش از راه های مختلف و بالاخص رسانه در ارتقاء آگاهی اقشار مختف جامعه بسیار موثر است.

محمدرحیم فاضلی نژاد نقش رسانه ها را در آموزش عمومی غیر قابل انکار دانست و افزود: رسانه های مختلف می توانند با رویکرد آگاه سازانه و هدف گذاری مشخص در روشنفکری افکار عمومی مؤثر بوده و با اقدامات خود بخش های زیادی از عوامل مؤثر در آگاه سازی را بیدار، ترغیب و تشویق کنند.

فاضلی نژاد با بیان این مهم که هیچ کس از آسیب های اجتماعی مصون نیست افزود:  اقشار جامعه نیازمند آموزش و آگاهی است، به عنوان مثال مشاوره پیش از ازدواج در کاهش طلاق و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

وی درخصوص جذب خیرین برای مشارکت مردمی گفت: در این زمینه رویکرد دو طرفه برای خیرین و مددجویان سازمان مد نظر است؛ بخشی از نیازهای مددجویان از طریق افراد نیکوکار برآورده شده و خیرین نیز عواطف، احساسات و حس نوع دوستی خود را از طریق مشارکت با بهزیستی غنا می بخشند.

وی ادامه داد: حمایت و حضور فعال خیرین در رسیدن به اهداف و برنامه های مختلف حوزه های پیشگیری، اموراجتماعی و توانبخشی بسیار موثر است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: طرح حامی برای حمایت از گروه های خاص، معرفی فعالیت های سازمانی و سرویس دهی متناسب به جامعه هدف در جذب مشارکت  و همکاری خیرین مدنظر است.

فاضلی نژاد درخصوص ارزیابی از وضعیت شهرستان ری و فرصت ها و تهدیدها گفت:  بر اساس استراتژی ها، طرح ها و فعالیتهای در حال اجرا و متأثر از مأموریت های سازمان، بررسی و شناخت جنس آسیب ها در نقاط مختلف شهرستان، بازنگری نقاط قوت و ضعف و شناسایی و تقویت فرصتها برنامه و  فعالیت ها در دست  تدوین است.

 وی نقش رسانه ها، همدلی و همزبانی ارگانها و حضور مردم را در کاهش آسیب های اجتماعی مهم و اساسی دانست و افزود: هموطنان نیک اندیش و نوع دوست برای حمایت از مددجویان زیر پوشش بهزیستی می توانند کمک های نقدی خود را به حساب شماره  ۲۱۷۳۴۵۱۳۷۶۰۰۸ بانک ملی – شعبه دارایی واریز نمایند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار