فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا خبرداد:

برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در پیشوا

خبرگزاری بسیج: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا از برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ورزشی، مسابقات، برگزاری نمایشگاه، دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی گلزار شدا و ... به مناسبت هفته بسیج در پیشوا خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۶۱۹۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج پیشوا:
حسن عاطف ضمیر در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج شهرستان پیشوا که به ریاست سیدجمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری برگزار شد، بیان داشت: مردم شهرستان پیشوا همواره مزین به نگاه و تفکر بسیجی هستند  و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری هر کسی که دلبسته به انقلاب و نظام است از نظر ما یک بسیجی است و خدا را شکر می کنیم که این تفکر در شهرستان ما حاکم است.

 

عاطف ضمیر اظهار داشت: ماموریت های بسیج در موضوعات مختلف مکتبی و اعتقادی و در حوزه های مقاومت با هدف ارتقاء اعتقادی و معنوی بسیجیان شکل می گیرد و  همچنین طراحی حرکت های تربیتی نیز یکی دیگر از ماموریت های این نهاد است که به عنوان نمونه می توان به  حلقه های صالحین و شجره طیبه صالحین اشاره کرد.

 

وی در خصوص فعالیت حلقه های صالحین و شجره طیبه صالحین افزود: تربیت انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی و کادر سازی برای انقلاب اسلامی با تاسی از رهنموهای مقام معظم رهبری و پیروی از سیره اهل بیت و هم افزایی پ با حضور روحانیت به مرور گام های متعالی فراوانی برداشته شده و خیرات و برکات بسیاری در پی داشته است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا در ادامه بیان داشت: امروز در سطح شهرستان مقدس پیشوا نوجوانان و نونهالانی را داریم که با حضور در حلقه های صالحین گام های تربیتی را یکی پس از دیگری طی می کنند و این حرکت در تربیت افراد صالح و انسان هایی در تراز انقلاب اسلامی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)  در کنار سایر فعالیت هایی که در سطح شهرستان توسط ارگان ها و نهادهای دیگر صورت می گیرد، رخ می دهد.

 عاطف ضمیر در خصوص موضوعات عمرانی و بسیج سازندگی گفت: سپاه پاسداران و پایگاه مقاومت بسیج از گروه های جهادی در سطح شهرستان بهره مند بوده که هدف آن در درجه اول خدمات رسانی به مناطق محروم در سطح شهرستان و سپس خارج از شهرستان، استان و سطح کشور است که بسیجیان کمک فراوانی را در این عرصه انجام می دهند.

 وی افزود: در عرصه دفاعی و امنیتی، گردان های مختلف سپاه و بسیج  از جمله گردان های عاشورا، گردان های بیت المقدس، امام علی(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) وظایف ذاتی دفاع از شهرستان، استان و سطح کشور را بر عهده دارند که بر اساس ماموریت های ابلاغی انجام وظیفه می کنند.

 عاطف ضمیر برجسته کردن مناسبت های ملی و اسلامی را جزو ماموریت مجموعه فرهنگی بسیج دانست و گفت:  احیای امر به معروف جزو نکاتی است که در سپاه و بسیج، معاونت تخصصی برای آن تعریف شده است و هدف آن تشکیل هیئت های امر به معروف و کمک به احیای این فریضه در سطح شهرستان است که این ماموریت ایجابی و به صورت آموزشی و اعتقادی کار خود را دنبال می کند.

 وی حضور پررنگ خواهران بسیجی در سطح شهرستان و جمعیت قریب به ۴۰ درصدی آنان را فرصت مناسبی برای پرداختن به احیای ارزش های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

 

این مسئول به بسیج تخصصی در همه اقشار است اشاره کرد و گفت: امروز وجود بسیج در اقشار مختلف جامعه از جمله ورزشکاران، کارمندان، طلاب و روحانیت، مهندسین، کشاورزان نشان از این است که برای ارتقاء کمی و کیفی ماموریتهای بسیج قدم های بلندی طراحی شده است .

 عاطف ضمیر هفته بسیج را تبلور اقدامات و فعالیت هایی دانست که درطول سال در پایگاه های مقاومت به اجرا در می آیند و در ادامه گفت: در راستای بزرگداشت هفته بسیج برنامه هایی را در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان طراحی نمودیم که ماحصل آن بیش از ۱۰۰عنوان برنامه پایگاهی، حوزه ای و شهرستانی است به اجرا درخواهند آمد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا با اشاره به شعار هفته بسیج در سال جاری، گفت: شعار محوری که امسال برای این هفته طراحی شده است برگرفته از فرمایشات حضرت امام راحل(ره) با عنوان "بسیج، دست قدرت خدا است” است و در همه برنامه های با همین شعار محوری کار را پیش خواهیم برد.

 وی افزود: در روز اول هفته بسیج رزمایش الی بیت المقدس را به صورت سراسری در سطح سپاه استان برگزار خواهیم کرد که در این رزمایش گردان های بیت المقدس و امام حسین(علیه السلام) را نیز حضور خواهند داشت و اقتدار بسیجیان در سطح ملی به نمایش گذاشته می شود.

 عاطف ضمیر تجمع خادمین حسینی توسط بسیج خواهران، برگزاری مسابقات ورزشی در دو سطح برادران و خواهران، نشست بصیرتی مردمی با محوریت استکبار ستیزی، نمایشگاه راز شقایق ها در بخش جلیل آباد، مسابقات قرآنی در سطح شهرستان به همت شجره طیبه صالحین، برگزاری چندین یادواره شهدا در بخش های جلیل آباد و مرکزی به صورت پایگاهی و حوزه ای، نشست های سبک زندگی و برگزاری همایش هایی با  موضوعات اقتصاد مقاومتی را از مهمترین برنامه های هفته بسیج شهرستان پیشوا عنوان کرد.

 وی پیاده روی گردان های بیت المقدس و گردان الزهرا را به لحاظ ارتقاء آمادگی دفاعی بسیجیان از دیگر برنامه های این هفته نام برد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پیشوا افزود: فضاسازی متناسب با ایام ماه صفر توسط بسیجیان، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با همت مسئولان شهرستان، بازدید از خانواده معظم شهدا در طول هفته، برگزاری نهضت ما زنده ایم با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، حضور بسیجیان در نماز جمعه، برگزاری رژه موتوری و نمایش اقتدار بسیجیان و خطبه خوانی حضرت زینب(سلام الله علیها) به منظور گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی از دیگر برنامه های شاخص و پیش بینی شده در هفته بسیج است.

ارسال نظرات