فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربي و مسئول بسيج جامعه زنان از خانواده شهید شاخص سال 94 بسیج فرهنگیان کشور، روحانی شهید رجبعلی علمی نیک ديدار كردند.
کد خبر: ۸۵۹۶۱۷۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربي و مسئول بسيج جامعه زنان از خانواده شهیدشاخص سال 94 بسیج فرهنگیان کشور، روحانی شهید رجبعلی علمی نیک ديدار كردند.

شهید رجبعلی علمی نیک در سال 1325 در خانواده‌ کشاورز از روستای تابیه (سولدوز) در حومه شهرستان نقده به دنیا آمد او در هوای آزاد و خرم آنجا پرورش یافت.

سرانجام در مصاف با ضد انقلاب در تاريخ 59/4/4 دعوت الهي را لبيك گفت«فارجعي الي ربك» را زمزمزه كرد و در منطقه اشنويه سه راهي نليوان به همراه چهار تن از همرزمانش بر اثر انفجار مين به كار گذاشته از سوي ضد انقلاب به فوز عظيم شهادت نائل و در جوار حق «عند ربهم يرزقون» شدند.

نکاتی از زندگی شهید

در دورانی که در مهاباد سکونت داشت به اداء فریضه کلهم راء و کلهم مسئول ، خانه به خانه و محله به محله در شهر سیر می کرد . طوریکه بعد از دو سال سکونت در آن شهر به اخلاق و عادات مردم انجا کاملا آشنا گشته بطوریکه یک جامعه شناس با معیارهای اصیل اسلامی به شمار می رفت.

اولین کار شهید در آن شهرستان تشکیل جمعیتی از اهالی شیعه و سنی بود . و به این ترتیب با بسیاری از طلاب ، اساتید و اندیشمندان آشنا شد.

پس از بازگشت به موطن خویش ( نقده) بزرگان و سیاسیون شهر او را فردی متفکر یافتند و مورد استقبال دوستان قرارگرفت.

به مرور مصاحبه های انجام شده و سوالاتی که میان مردم پاسخ می داد باعث شناخت هر چه بیشتر اهالی نسبت به تسلط او بر موضوعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی منطقه و موجب شهرت روز افزونش می شد.

صفات نیک

شهید علمی دارای تقوای اخلاقی و تقوای دینی و تقوای سیاسی و مصداق یا ایها الذین اتقو الله حق تقاته بود.

مراثی نبود متظاهر نبود. ظاهرش روشنگر باطن و باطنش بیانگر ظاهرش بود. به انچه که می گفت عمل می کرد و آنچه اعمال او بود صادقانه و خالصانه بود. عامل گفتارش و مون به رفتارش بود . ظاهری آراسته و باطنی پیراسته و سیمائی نورانی و دلی پاک برخوردار بود. منطقش ذکر رویتش مذکر خدا و انسانی را معرفی از دنیا و متوجه به سرای اخرت می نمود. در توکل به خدا او در یکتا پرستی و در ولایت به خاندان رسالت و به مولایش امام عصر ایمانی حضوری داشت.

به همين مناسبت و جهت گراميداشت شهيد شاخص بسيج فرهنگيان، شهيد رجبعلی علمی نیک سه شنبه سوم آذر مراسمي در حسينيه اعظم ثارا... برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات