خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج زنان سپاه استان قم:
مسئول سازمان بسیج زنان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم گفت: بیش از 150 هزار تن از خواهران استان عضو جامعه بسیج هستند.
کد خبر: ۸۵۹۶۱۷۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، لیلا حیدری روز چهارشنبه درجلسه مشاوران امور بانوان دستگاه های قم، افزود: این تعداد از خواهران در150 پایگاه بسیج محلات و اقشار مختلف بسیج از جمله جامعه پزشکی، مهندسان، دانش آموزی و دانشجویی فعالیت می کنند و برنامه های مختلفی نیز در سطح رده های بسیج برای آن ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار حلقه تربیتی صالحین در سطح استان، اضافه کرد: فعالیت این حلقه ها با به کارگیری بیش از یک هزار سرگروه صالحین و 100 مربی شجره طیبه با محتوای آموزشی در چهار حوزه معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی تدوین شده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت سازمان بسیج زنان قم در حوزه مسائل زنان و خانواده، گفت: این سازمان برنامه های متعددی از جمله معرفتی و فرهنگی را از رده های مختلف سپاه دریافت می کند که تاثیرگذاری بسیار خوبی در حوزه زنان و خانواده دارد.
حیدری افزود: برگزاری برنامه های حجاب و عفاف در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در سطح استان قم از جمله موضوعاتی می باشد که برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون بیش از دو هزار تن از خواهران آسیب دیده در حوزه حجاب و عفاف توسط طرح چهره به چهره مربیان حلقه های صالحین شناسایی و هدایت شدند.
وی ادامه داد: همچنین پنج هزار جلد از کتاب حجاب و عفاف از دیدگاه آیات و روایات که توسط سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قم تدوین شده بود، در اختیار مخاطبان کارگاه های آموزشی حجاب و عفاف قرار گرفت.
مسئول سازمان بسیج زنان سپاه علی بن ابی طالب(ع) همچنین با اشاره به برگزاری حلقه های تربیتی صالحین به صورت خانوادگی، گفت: این کارگاه ها با رویکرد تحکیم بنیان خانواده، ارائه راهکارهایی برای ترویج ازدواج آسان، پرهیز از تجمل گرایی، اعتیاد و ماهواره برگزار شده است.
وی، برگزاری کارگاه های افزایش جمعیت با توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، نشست های تلویزیونی با موضوع جایگاه مسئولیت زن در اسلام، راه اندازی مهدهای مساجد، انجام کارهای پژوهشی توسط حلقه های صالحین با موضوع وضعیت حجاب و عفاف و ریشه یابی امر طلاق از دیگر اقدامات صورت گرفته در بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب(ع) است.
وی با اشاره به تدوین دانشنامه حضرت زینب(س)، گفت: این دانشنامه در دبیرخانه کنگره حضرت زینب(س) تدوین شده است و کنگره بین المللی حضرت زینب(س) نیز 15 اسفندماه امسال در شهر مقدس کربلا برگزار می شود.
به گفته حیدری، استان قم 130 شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
جلسه مشاوران امور بانوان دستگاه های استان قم به ریاست سید مهدی صادقی استاندار قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد؛ در این جلسه مشاوران دستگاه ها در امور بانوان گزارشی از عملکرد خود در زمینه های مختلف ارائه دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها