کارشناس مسائل دینی در همایش سه‌سالگان حسینی گفت: والدین امروزی تعلیم را بر تربیت ترجیح می دهند و به طور شایسته در زمینه تربیت، اخلاق و ادب فرزندان نمی کوشند.
کد خبر: ۸۵۹۶۰۶۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین نجیمی با ابراز تاسف از اینکه والدین امروزی تعلیم را بر تربیت ترجیح می دهند و به طور شایسته در زمینه تربیت، اخلاق و ادب فرزندان نمی کوشند، اذعان کرد: در استان یزد به طور متوالی در زمینه کسب رتبه برتر در کنکور موفق بوده ایم اما از طرفی در زمینه ی آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد و ... آمار بالایی داشته‌ایم؛ این نشان دهنده عدم توجه کافی به تربیت و تزکیه فرزندان است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در هنگام آفرینش مخلوقات برای هرکدام از آنها حقوقی را در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: بالاترین حق در بین حقوق در نظر گرفته شده از سوی خداوند، حق والدین است که بر دوش فرزندان می باشد و در در مقابل این حق فرزندان نیز حقی بر والدین دارند.

نجیمی ادامه داد: یکی از حقوق فرزندان بر والدین را تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: والدین باید در نظر داشته باشند که طبق قرآن تزکیه بر تعلیم مقدم است.

این کارشناس مسائل دینی از دیگر حقوق فرزند بر والدین را اهمیت دادن به ورزش فرزندان بیان کرد و تصریح کرد: پدر و ومادرها موظف‌اند زمینه ارتقاء سلامت جسمانی فرزندانشان را فراهم کنند.

وی رزق حلال را از جمله حقوق فرزند بر والدین برشمرد و افزود: طبق فرموده امام حسین(ع) در واقعه کربلا افرادی که از لبیک گفتن به ایشان سر باز زدند، کسانی بودند که شکم‌هایشان از حرام پر شده بود.

نجیمی ادامه داد: یکی از حقوق فرزندان بر والدین نام نیک نهادن بر آنها است. برخی از افراد حب ائمه اطهار را در دلهایشان دارند اما از گذاشتن نام اهل بیت بر روی فرزندانشان ابا دارند.

وی با تاکید بر اینکه والدین باید در حفظ جایگاه فرزندان بکوشند، اذعان کرد: تفاوت قائل شدن بین فرزندان ظلمی است که برخی در حق فرزندانشان روا می دارند.

تلاش دشمنان برای محدود کردن شیعیان و کاستن از جمعیت آنها، ضرورت دعای خیر والدین در حق فرزندان، کوشش دشمن برای کاهلی در اقامه نماز و ... از دیگر مباحثی بود که این کارشناس مسائل دینی به آنها پرداخت.

همایش سه ساله های حسینی صبح امروز با حضور نونهالان یزدی به همت بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد و هیئت پیروان عترت رزمندگان اسلام در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

یزدبانو

ارسال نظرات