خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

اختتامیه اردوهای جهادی همزمان با هفته بسیج برگزار می شود

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته بسیج اختتامیه اردوهای جهادی با حضور پرشور دانشجویان در بیرجند برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۹۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،  سرهنگ محمد زهرایی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی اظهار کرد: ریاست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و بسیج سازندگی کل کشور بر عهده‌ی دکتر جهانگیری است.

 

وی بیان کرد: در استان‌ها وظیفه‌ی ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی بر عهده‌ی استانداران است و در استان خراسان جنوبی مهندس نخعی نژاد قائم مقام این ستاد هستند و در هر سال حداقل 3 جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.


 رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز فرمانداران ریاست این ستاد را بر عهده دارند، گفت: ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در طول سال سه جلسه برگزار می کند که یک جلسه قبل از تابستان جهت برنامه ریزی برای اعزام گروه‌های جهادی برگزار می شود و جلسه دیگر قبل از هفته بسیج جهت گزارش عملکرد 6 ماهه اردوهای جهادی و بسیج سازندگی است و جلسه سوم نیز دراسفند ماه برای جمع بندی عملکرد سالانه برگزار می شود.

 

زهرایی با تاکید بر اینکه هدف از اردوهای جهادی انجام یک کار نیست، تصریح کرد: هدف خودسازی گروه‌های جهادی است و همه‌ی افرادی که در اردوهای جهدی شرکت می کنند یک مسئولیت خاص را بر عهده دارند و این جوانان آینده سازان کشور هستند و باید از نزدیک با مشکلات مناطق محروم رو به رو شوند.

 

وی به حضور 2 نفر از فرزندان وزرا در اردوهای جهادی استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: 2 نفر از فرزندان وزرا در اردوهای جهادی تعطیلات نوروز در نهبندان حضور یافتند و وقتی محرومیت روستاهای این مناطق را مشاهده کردند متوجه شدند که این استان به کمک بیشتری نیازمند است.

 

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه استان محروم مانده است، اظهار داشت: به استان خراسان جنوبی گردشگر و توریست بسیار کمی می آید و در هر سال حداقل 800 نفر برای شرکت حضور اردوهای جهادی به استان می آیند.

 

زهرایی با تاکید بر اینکه برای افرادی که به روستاها و مناطق محروم می آیند خوراک فکری فراهم می شود، گفت: این افراد بلندگو و حنجره در رساندن حرف مردم و مشکلات ساکنین این مناطق می شوند و مهمترین موضوع در بحث اردوهای جهادی دیدار مقام معظم رهبری سالی یک مرتبه با جهادگران است.

 

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری برای جهاد علمی صحبت‌های بسیار مهمی کرده اند و به همه تاکید کرده اند که گروه‌های جهادی بسیار مهم هستند و نباید آن را فراموش کنید و از منظر مقام معظم رهبری این موضوع بسیار اهمیت دارد.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بر اهمیت اتمام پروژه‌های کوچک و پربازده تاکید کرد وبیان داشت: طبق قانون مجلس تعامل دستگاه‌های اجرایی با بسیج سازندگی می تواند افزایش یابد و دستگاه‌های اجرایی می توانند در هر زمینه ای به بسیج سازندگی تعامل داشته باشد.

 

زهرایی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهم است و باید از 20 سال پیش در این زمینه اقداماتی انجام می شد و امروز بازار داخلی به محلی برای مصرف کالاهای خارجی تبدیل شده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: رویکرد بسیج سازندگی کمک به روستاها و مناطق محروم است و بسیج سازندگی با دستگاه‌های اجرایی همکاری می کند و حدود 12 میلیارد تومان بسیج سازندگی اعتبار داشته است و 470 کارگاه راه اندازی شد و باید اقداماتی انجام شود که روستاییان بتواند به خود اتکا کنند و وابسته به شهرها نباشند.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی به برنامه‌های هفته‌ی بسیج اشاره کرد و گفت: همه ساله در هفته بسیج اختتامیه اردوهای جهادی برگزار می شود و بخش عمده‌ای از جهادگران دانشجویان هستند و در هفته بسیج از خانواده‌های شهدای گرانقدر در 2 شب از این هفته سرکشی خواهد شد.

 منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار