خبرهای داغ:
یادواره 14 شهید واحد پوینده شاهد بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۸۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آستانه هفته دفاع مقدس و به همت واحد پوینده شاهد بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود یادواره 14 شهید دانش آموز این واحد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به خصوص دانش آموزان در مسجد امام رضا(ع) شاهرود برگزار شد حجت الاسلام میر علی اکبری از راویان ستاد سیره شهدا قم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و وفات حضرت رقیه (س) اظهار کرد: یادواره این شهدا مقارن با وفات حضرت رقیه(س) برگزار شده و این نشان از ارادت شهدا به خاندان عصمت و طهارت دارد و باید ما در این خصوص توجه ویژه نماییم.

وی افزود: شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب و ارزش های الهی پا به عرصه نبرد با دشمنان نهادند و با چشمانی باز و دیدی روشن این مسیر را انتخاب کردند و بدون شناخت در این مسیر نرفتند و شهید نشدند.

میرعلی اکبری خاطر نشان کرد: شما دانش آموزان باید در سیره و روش شهدا اندیشه نمایید و در این رابطه مطالعه و کنکاش نمایید و بدانید که شهدا برای چه رفتند و امروز از شما چه می خواهند.

وی با اشاره به مطالعه وصیت نامه شهدا گفت: باید در وصیت نامه شهدا دقت نمایید چرا که آنها آنچه از ما خواسته اند در این وصیت نامه ها بیان کرده اند و با بررسی های انجام شده شهدا دو نکته مهم از همه ما خواسته اند یک ادامه دادن راه آنها و دوم پیروی از ولایت و اسلام که این نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است.

راوی ستاد سیره شهدای قم تصریح کرد: شهدا می خواهند ما پیرو ولایت باشیم چرا که با ولایت می توان به مسیر روشن آنها قدم گذاشت و با پیروی از ولایت سعادت دنیا و آخرت نصیب تک تک ما خواهد شد.

وی افزود: شهدا پیرو اسلام ناب بودند اسلامی که در آن کمک به دیگران و تقوا و پیروی نکردن از هوای نفسانی و محبت و مهربانی مورد تاکید است و شهدا در این راستا حرکت کردند و به جایگاه ویژه در نزد خدا دست یافتند.

میر علی اکبری با تاکید بر کسب علم و دانش عنوان کرد: ما 36 هزار شهید دانش آموز و بیش از 4 هزار شهید دانشجو داریم و این نشان از توجه و دقت آنها به علم و دانش است چرا که کسی که مطیع اسلام است در این مسیر حرکت می کند چرا که اسلام تاکید بر کسب علم و دانش تا لحظه مرگ دارد.

وی با توصیه به دانش آموزان در کسب علم و دانش همراه با بصیرت و معرفت اظهار کرد: امروز انقلاب به دفاع فرهنگی و علمی نیاز دارد چرا که دشمن سنگرهای فکری و اعتقادی ما را هدف قرار داده پس باید هوشیار باشیم و مراقبت نماییم.

میرعلی اکبری تاکید کرد: امروز باید درس خواند و مجهز به علم و دانش با معرفت و بصیرت بود تا هم روح و هم جسم ما در این مسیر رشد یابد و سبب تعالی و خدمت به جامعه و اسلام و انقلاب در قله های پیشرفت باشد.

در این برنامه گروه تواشیح واحد به اجرای برنامه پرداخت و مداحان دانش آموز در رثای امام حسین(ع) و حضرت رقیه(س) و شهدا به عزاداری و مرثیه خوانی پرداختند.

خاطر نشان می شود این یادواره به یاد شهدای دانش آموز و فرهنگی همچون علی رحیمی،رمضان صحرایی،ابراهیم محمودیان،هوشنگ طاهری،سید تقی حسینی،مصطفی عرب حجی، عباسعلی بازوی، جواد ابراهیمی و حسین غنیمت پور و احمد قنبریان و نعمت الله رضایی و حسن عربعامری برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها