کارشناس مذهبي گفت: سلمان فارسی روح حقیقت جویی داشت و فطرت حقیقت جوی انسانی اش باعث شد تا عاقبت بخیر شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۶۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مقربی، کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار به مناسبت 28 آبان ماه روز بزرگداشت سلمان فارسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار اظهار داشت: هفتم صفر در تاریخ صدر اسلام روزی است که مسلمانان برای جنگ احزاب دور شهر مدینه خندق حفر کردند تا جلوي نفوذ دشمن را بگیرند و در تاریخ نقل شده که این ابتکار از صحابه جلیل القدر پیامبر، سلمان فارسی بوده که مورد موافقت پیامبر قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور در تقویم سال 94 شورای فرهنگ عمومی کشور، هفتم صفر را با عنوان روز بزرگداشت سلمان فارسی در تقویم ثبت کرده است.

مقربی در خصوص ویژگی های شخصیتی سلمان فارسی گفت: به طور کلی می توان گفت سلمان فارسی روح حقیقت جویی داشت و فطرت حقیقت جوی انسانی اش باعث شد تا عاقبت بخیر شود.

وی تصریح کرد: سلمان فارسی ابتدا دین میترایی و مانوی ایران باستان را پذیرفت و کاملا به مطالعه و تحقیق درباره آن پرداخت که نتیجه این تحقیق ها این شد که شناخت خوبی نسبت به حکمت و خرد ایران باستان پیدا کرد.

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار گفت: سلمان پس از آشنایی با اندیشه های میترایی و مانوی رهسپار غرب می شود و در آنجا به تحقیق و مطالعه درباره مسیحیت می پردازد و به آئین مسیحی در آمده و سالها به کلیسا خدمت می کند؛ اما همزمان با خدمت در کلیسا با اندیشه های یهودی نیز آشنایی کامل پیدا می کند.

مقربی در خصوص آشنایی سلمان فارسی با پیامبر اسلام اظهار داشت: سلمان فارسی که در سنین جوانی به کیش مسیحیت در آمده بود، برای تحصیل راهی سوریه می شود و سپس به سمت شبه جزیره عربستان رهسپار می شود که در حوادثی که برایش پیش می آید، اسیر گشته و در یثرب با پیامبر اسلام(ص) که هنوز به پیامبری نرسیده و مسئولیت کاروان تجاری خدیجه را برعهده دارد، آشنا می شود و پس از مبعوث شدن پیامبر به او ایمان آورده و مسلمان می شود برای همین می توان گفت، سلمان فارسی مصداق بارز آن مثل ایرانی است که می گوید"عاقبت جوینده یابنده بُود!"

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار در خصوص معرفی آثار پیرامون سیره سلمان فارسی گفت: کتاب سلمان پاک،نوشته مستشرق کاتولیک مذهب فرانسوی، آقای لویی ماسینیون و کتاب «نفس الرحمن فی فضائل سلمان» با تحقیق و تصحیح حجت الاسلام ایاد کمالی اصل، از آثاری مفید با موضوع سلمان شناسی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها