خبرهای داغ:
این کارشناس مذهبی با اشاره به تأثيرگذاري معنوي اردوهاي راهيان نور بر نسل جوان و نوجوان امروز، گفت: دفاع مقدس نمایشگاهی از ایثار و فداکاری بود.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۰۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ حجت الاسلام والمسلمین بولاغی در حاشيه اعزام دانش آموزان به اردوي راهيان نور ضمن تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی در خصوص اردوی راهیان نور اظهار داشت: از آن جا که دفاع مقدس نمایشگاهی از ایثار و فداکاری بود و زیباترین تابلوی شهامت و از خودگذشتگی را ترسیم کرد،جوانان و نوجوانان باید با حضور در مناطق جنگی با این صفات که گمشده ی جامعه ی مدرن امروز است آشنا شوند.

کارشناس مذهبی همراه با کاروان اعزامی راهیان نور،ادامه داد: دانش آموزان باید بزرگان این عرصه را در دنیایی که مادیات و دنیا محوری فلسفه ی زندگی بشر شده است،الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره بر لزوم برگزاری این اردوها تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با حضور در سرزمین نورانی جنگی که با عطر خون شهدا معطر شده است،خواهند فهمید که شهدا زنده اند و فداکاری های آنان هیچگاه فراموش نمی شود؛ همچنین آن ها در این مناطق با شهدا عهد می بندند تا راه و آرمان های آنان را ادامه دهند.

حجت الاسلام بولاغی افزود: دانش آموزان در این اردو با همراهی دوستان خود می توانند سفری فراموش نشدنی داشته و ارتباط نزدیک تری با شهدا برقرار کنند.

وی در خصوص اهداف کلی این اردو نیز خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا،آشنایی با عقاید ناب اسلامی و همچنین آشنایی بیشتر با واژه ولایت فقیه و اطاعت از فرامین ایشان از اهداف کلی این اردو است.

450نفر از دانش آموزان سمنانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

مهدی ترحمی در خصوص اعزام دانش آموزان دختر به مناطق جنوب کشور به خبرنگار ما گفت: در مرحله دوم از این اردو بیش از 450نفر از مناطق جنگی 8سال دفاع مقدس بازدید خواهند كرد.

مسئول کاروان راهیان نور اظهار کرد: دانش آموزان در اولین روز اردو از پادگان شهید محمودوند اهواز ديدن خواهند كرد و سپس با حضور در یادمان هویزه با رشادت ها و فداکاری های شهدایی همچون علم الهدی و تی تی آشنا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در ادامه ی سفر به سرزمین نور از یادمان نحر خین و اردوگاه شهید باکری بازدید و در رزمایش بزرگ نظامی فرهنگی شرکت خواهند كرد.

ترحمی در خصوص روز دوم اردو تصریح کرد: اعزام شدگان در روز دوم اردوی راهیان نور با حضور در یادمان اروند کنار با جزئیات عملیات والفجر 8 آشنا مي شوند؛در ادامه نیز از موزه خرمشهر ديدن خواهند كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها