مانور ستاد مديريت عمليات زمستاني شهرداري زنجان به منظور اعلام آمادگي تجهيزات و برنامه‌ريزي برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۸۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خدمات شهري شهردار زنجان گفت: مانور ستاد مديريت عمليات زمستاني شهرداري زنجان فقط با دستگاه‌ها و تجهيزات شهرداري برگزار مي‌شود و تجهيزات بخش به دليل جلوگيري از ترافيك در اين مانور حضور ندارند.

غلامحسن احمدي با بيا ن اينكه نمك و ماسه مورد نياز به مقدار نياز طبق سال‌هاي گذشته در انبار موجود است،افزود : به منظور آمادگي بيشتر نمك و ماسه بيشتري خريداري مي‌شود.

وي نصب 128 مخزن ماسه و نمک در سطح شهر خبر داد و گفت: علاوه بر اين 30 مخزن ديگر نيز خريداري شده و در معابر عمومي مستقر مي‌شود.

معاون خدمات شهري شهردار زنجان خاطر نشان كرد: 300 مخزن ديگر نيز در مرحله خريد قرار دارد كه به محض تامين در معابر مربوطه نصب مي‌شود.

وي با اشاره به شارژ اين مخازن گفت: تاكنون 15 هزار كيسه نمك آماده شده و در اين مخزنها قرار داده مي‌شود تا شهروندان در مواقع ضروري از آنها استفاده كنند.

احمدي از شهروندان خواست از اين نمك داخل منزل استفاده نكنند چرا كه نمك به دليل خورندگي موزاييك منازل را از بين مي‌برد.

وي از برنامه ريزي براي حذف نمك به عنوان يخ‌زدا خبر داد و گفت: با توجه به اينكه نمك اثرات منفي روي محيط زيست دارد امسال 12 هزار ليتر مايع جديد يخ‌زدا خريداري شده است.

معاون خدمات شهري شهردار زنجان با بيان اينكه تاكنون هيچ ماده يخ‌زدا با كارآيي بالا و سازگار با محيط زيست مشخص نشده است، بيان كرد: با بررسي‌هاي كارشناسي از چند ماده موجود در بازار يك ماده به عنوان آزمايشي خريداري شده است تا در صورت كارآيي از سال‌هاي آينده از مواد جديد به جاي نمك براي يخ‌زدايي استفاده شود.

احمدي به تشکیل جلسات مستمر و دوره‌اي این ستاد با حضور مسئولان مرتبط و كنترل ماموريت‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز به منظور انجام عملیات‌های زمستانی در شهر آماده‌باش بوده و تکالیف دستگاهها و حوزه‌های تعیین تکلیف شده است.

وي کمیته تجهیزات و ماشین‌آلات، کمیته نیروی انسانی و کمیته تدارکات را سه کمیته زیر مجموعه ستاد مدیریت عملیات زمستانی عنوان كرد و گفت: تجهيزات انفرادي شامل لباس كار، دستكش، پوتين، كلاه، بيل و غيره و تجهيزات جمعي شامل ماشين آلات تحت مديريت ستاد مديريت عمليات زمستاني شهرداري زنجان آماده سازي شده است.

معاون خدمات شهري شهردار زنجان از تهيه ليست مناطق اولويت‌دار خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی و تسريع در عمليات برفروبي، برخی مکان‌های عمومي و مشخص از قبیل مدارس، مساجد، واحدهای تجاری، معابر اصلي و محل تردد اتوبوس و تاكسي و غیره مشخص شده و در اختيار عوامل اجرايي و نیروها قرار گرفته است.

ارسال نظرات