خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين:

اولین جلسه کارگروه کنترل سیلاب های شهری برگزار شد

اولین جلسه کارگروه کنترل سیلاب های شهری شهرداری قزوین به منظور آمادگی دستگاه های مرتبط جهت مقابله با حوادث احتمالی در محل دفتر مسئول کارگروه کنترل سیلاب های شهری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۴۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين؛ در اولین جلسه کارگروه کنترل سیلاب های شهری شهرداری قزوین که با حضور نمایندگانی از سازمان های عمران ، آتش نشانی ،آب منطقه ای ،جهاد کشاورزی آبفای شهری،هلال احمر،باغستانها و مدیریت پسماند برگزار شد مجتبی منتظري  مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ومسئول کارگروه کنترل سیلاب های شهری گفت: بنا بر بخشنامه وزارت کشور ستاد بحران در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت باید تشکیل گردد  تا در هنگام بروز حوادث به صورت هماهنگ وارد عمل شوند .

منتظری افزود: این جلسه با هدف بررسی کمی و کیفی اقدامات و آماده سازی تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران به منظور تعامل و هماهنگی  بیشتر بین دستگاه های مرتبط و بررسی موضوعاتی همچون گسترش فعالیت های اجرایی و چگونگی کاهش مخاطرات در در زمان بارش های شدید و بروز سیلاب در شهر و همچنین شناسایی نقاط بحران خیز و تقسیم کار و وظایف بین این دستگاه ها در حوادث احتمالی برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد:در این جلسه نقاط حساس  و بحران خیزشهر که در هنگام بارندگي باعث اختلال در هدايت آب‌هاي سطحي مي‌شوند شناسايي و براي رفع مشکل چاره انديشي شد. البته درصد قابل توجهي از مشکلات انهار و کانالها در سطح خرد ولي پراهميت اصلاح شده است.

وی اظهار کرد: آب هاي سطحي شامل آب حاصل از بارشها  ، پساب ها و رودخانه دائمي و فصلی و مانند آن مي باشد، که شهرداري قزوين سعي دارد بتواند از روان آب هاي حاصل از بارندگي براي تغذيه مجدد سفره هاي زيرزميني استفاده کند و علاوه بر اين مقداري از آب را نيز براي مصارف عمومي ذخيره تا مشکل مواجه شدن با حجم زيادي رواناب در فصل بارندگي حل شود .

منتظري افزود: البته معضلاتي نيز وجود دارد که رفع اين چالش‌ها نيازمند کارگروه‌هاي تخصصي براي کالبد شکافي و چاره‌انديشي اين مشکلات مي‌باشد تا بتوانيم در آينده با توان و پتانسيل بيشتري به مردم خدمت کنيم.

وی با بیان اینکه امکانات دستگاههای شهر محدود است ادامه داد: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

در ادامه جلسه اعضای ستاد در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز،آمادگی کامل در بارندگی ها ، آموزش واحد های اجرایی برای خدمات رسانی به موقع ، استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار بحث و تبادل نظر کردندو تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها