خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی:

برخورد با مسائل غیر فرهنگی جلوی شیوع آن در جامعه را می گیرد

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: اگر با این مسائل غیرفرهنگی برخورد صورت نگیرد متاسفانه شاهد روند رو به رشد این برنامه ها در شهر فرهنگی و مذهبی بیرجند خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۴۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید حسین حسینی، جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی ضمن محکوم کردن شوی لباس در تالار فیروزه و همچنین هرگونه اردوی مختلط و یا برگزاری کنسرت در دانشگاه و یا در سطح جامعه گفت: برگزاری این برنامه های غیر فرهنگی و مغایر با شئونات اسلامی در جامعه اسلامی باعث ناهنجاری های فرهنگی در سطح جامعه می شود که اگر با این مسائل غیرفرهنگی برخورد صورت نگیرد متاسفانه شاهد روند رو به رشد این برنامه ها در شهر فرهنگی و مذهبی بیرجند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آزادی بیان در اسلام وجود دارد، افزود: پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) همواره به آزادی اعتقادات تاکید داشتند.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی ادامه داد: همانطور که شاهد هستیم در بررسی قوانین حقوق بشر، موضوعات آزادی بیان حتی در کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که به زعم خود طلایه داران حقوق بشر هستند، وجود دارد.

حسینی با بیان این‌که ما برای سخنرانی و طرح دیدگاهها و آزادی بیان یکسری محدودیت‌هایی را شاهد هستیم که در بین قوانین کشورها مشترک است؛ تصریح کرد: سخنرانی که صورت می‌گیرد نباید مخالف با منافع اشخاص و کشور باشد.

وی افزود: سخنان وقیح که مخل نظم عمومی و سلامت اخلاق عمومی و برهم زدن آرامش جامعه شود در همه قوانین بین المللی منع شده است.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی تصریح کرد: ما در قانون اساسی خودمان زمانی که بررسی می‌کنیم در اصول مختلف قانون اساسی بحث آزادی بیان و موضوعات مختلف شئونات و محدودیت‌ها آمده که نباید مخل نظم عمومی باشد.

حسینی ادامه داد: ما در سال‌های اخیر شاهد دعوت از سخنرانانی از جریانات خاص بودیم که متاسفانه مشکلات و حواشی در سطح جامعه و استان ما داشتند که به نوعی موجب تشویش اذهان عمومی و نظم و امنیت فکری و روانی جامعه شده است.

وی ادامه داد: ما این موضوع را محکوم کردیم و بیانیه‌های خود را به متولیان امر منتقل کردیم و سوالاتی در این زمینه برای مسئولین فرهنگی و مردم استان ما پیش امد که از جمله آن مواردی است که چه شخص و اشخاصی در خصوص دعوت و عدم دعوت از برخی شخصیت‌های فکری، سیاسی و اجتماعی نقش مستقیم دارند؟.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد خاصی در دانشگاه متولی این موضوع هستند چه قوانین و مقرراتی در این خصوص تدوین شده‌است و چقدر ما به این قوانین پایبند بودیم و مسئله بعد شکل برگزاری جلسه بر عهده چه شخص و اشخاصی می باشد؟.

حسینی ادامه داد: موارد فوق هم در سطح استان و دانشگاه مورد مطالبه ما است تاجایی که کمیته سه نفره ای در دانشگاه مسئول بررسی سوابق و وضعیت های مختلف دعوت شدگان هستند و مقرراتی از جمله اینکه فرد دعوت شده سابقه بر هم زدن فضای دانشگاه و جامعه را در سخنرانی های گذشته خود نداشته باشد، وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه دو نفر از سخنرانانی که در طول یکسال اخیر دعوت شده‌اند هر دوی این افراد قبل از حضور در استان ما در استان های دیگر هم حضور پیدا کردند و با سخنرانی های مشابه باعث به هم خوردن نظم عمومی و جریحه دارد شدن اعتقادات مردم و تشویش اذهان عمومی و دانشجویان دانشگاه‌ها شده‌ است.

جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی در خصوص برگزاری این جلسات و سخنرانان خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که در اولین مرحله از حضور افراد مسئله دار و بد سابقه در دانشگاه خودداری شود دوم چنانچه فرد یا افرادی به عنوان سخنران به استان ما دعوت می شوند از جریانات مختلف دعوت شوند و جریان خاصی مدنظر نباشند و سوم شکل برگزاری به گونه ای باشد که حق انتخاب واقعیت از دیدگاه دانشجویان محترم شناخته شود.

حسینی گفت: در فضای کاملا علمی و منطقی فرصت شنیده شدن دیدگاه‌های مختلف برای دانشجویان فراهم شود؛ همانطور که مقام معظم رهبری بارها بارها بر مسئله برگزاری کرسی ازاد اندیشی تاکید داشتند.

وی در پایان پیشنهاد داد: بجای برگزاری جلسات سخنرانی یک طرفه از اساتید صاحب نظر در سطح مساوی برای برگزاری جلسات مناظره دعوت به عمل آید و در یک فضای صرفا علمی و دانشگاهی با حضور دانشجویان واقعی، مسئولین دیدگاه های های خود را ارائه دهند تا به این طریق به حق انتخاب دانشجویان احترام گذاشته باشیم و از ارائه دیدگاه های افراطی برهم زننده نظم و انضباط عمومی جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات
پر بیننده ها