برنامه‎های مختلف هفته پژوهش در آموزش و پرورش کُردستان تشریح شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۶۶۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، طالب محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای تحقیقات و ستاد هماهنگی برنامه های هفته پژوهش با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری در سطح کشور از 22 لغایت 26 آذر ماه برگزار می شود گفت: برنامه های هفته پژوهش در سطح استان کُردستان از 14 لغایت 19 آذر برگزار و ویژه برنامه هایی در سطح استان اجرا می شود.

وی از تشکیل 8 کمیته زیر نظر ستاد استانی خبر داد و گفت: یکی از این کمیته ها، کمیته جشنواره دانش آموزی هفته پژوهش است و در این راستا اقداماتی در اداره کل آغاز و جلسات کمیته تشکیل و برنامه ها در حال پیگیری است.

طالب محمدی با بیان اینکه در همین راستا کارگروه تخصصی تشکیل و ابلاغ اعضای کارگروه استانی نیز صادر شده است، افزود: دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر استان شناسایی و به دبیرخانه استانی معرفی شده اند و مقرر است در افتتاحیه و اختتامیه مراسم هفته پژوهش مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه استانی هفته پژوهش از 14 لغایت 19 آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: برنامه ریزی لازم برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه به عمل آمده و در غرفه آموزش و پرورش، نوآوری و دست ساخته های فرهنگیان و دانش آموزان در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

نریمان عبدی رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل نیز در ابتدای این نشست به تشریح برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته پژوهش پرداخت و اظهار داشت: این برنامه ها در سطه سطح استان، شهرستان و مدارس پیش بینی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان این در هفته پژوهش از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر استان تجلیل خواهد شد، برگزاری زنگ پژوهش به صورت نمادین در یکی از مدارس استان، حضور در نمایشگاه استانی و برپایی غرفه آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای بازدید دانش آموزان و فرهنگیان از نمایشگاه استانی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه جداگانه در پژوهشکده آموزش و پرورش، فراهم آوردن زمینه دسترسی به اطلاعات علمی و ارائه مشاوره پژوهش به دانش آموزان در نمایشگاه استانی، انجام اقدامات تبلیغی و توجیهی، اطلاع رسانی اقدامات و برگزاری دوره های آموزشی روش تحقیق و مقاله نویسی برای فرهنگیان را از جمله مهم ترین اقدامات پیش بینی شده بر شمرد.

وی افزود: متناظر با این فعالیت ها، برنامه هایی نیز جهت اجرای در سطح شهرستانها و مناطق و مدارس به منظور تقدیر از دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر پیش بینی شده است.

ارسال نظرات