وعده‌های سازمان فنی‌وحرفه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی

همکاری در پروژه توسعه اشتغال پایدار روستایی،ایجاد مراکز رشد آموزش فناوری های راهبردی نوین و گسترش آموزش های مهارتی از جمله محور‌ های اقتصاد مقاوتی در سازمان فنی و حرفه ای است که تنتظار می رود صرفاً به تشکیل کارگروه ختم نشود.
کد خبر: ۸۵۹۵۶۳۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش بسیج،  حدود 3ماه دیگر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 2ساله می شود. از 29 بهمن ماه سال 92 تا کنون دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف و مکلف به اجرا و اعمال این سیاست‌ها شده‌اند.

مطابق بیانات مقام معظم رهبری پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب‌نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

اما سازمان فنی و حرفه ای به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت کار برنامه اقتصاد مقاومتی را در چند بخش مختلف دنبال می‌کند.

کوروش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان در این خصوص، اظهار داشت: برنامه های اجرایی اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اقتصاد مقاومتی توسط ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

 پرند در ادامه بیان داشت: پروژه گسترش و بهبود آموزش های فنی و حرفه ای در جهت افزایش مهارت نیروی کار برای اجرای طرح ارتقای بهره وری نیروی کار در راستای تحقق برنامه ملی ارتقای بهره وری، همکاری در پروژه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی برای اجرای طرح توسعه صادرات غیر نفتی در راستای تحقق برنامه ملی پیش برد برونگرایی اقتصاد از برنامه های اولویت دار این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پروژه ایجاد مراکز رشد آموزش فناوری های راهبردی نوین در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، پروژه توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار کارخانه و همکاری در پروژه تدوین نظام کارورزی و کارآموزی دانش آموختگان برای اجرای طرح تقویت سرمایه انسانی و توسعه کارآفرینی در راستای تحقق برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی بخش دیگری از برنامه های این سازمان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: همکاری در پروژه توسعه اشتغال پایدار روستایی برای اجرای طرح بکارگیری ظرفیت ها و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت های کشور در راستای تحقق برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی و همکاری در پروژه طراحی و تدوین مدل محاسبه سرمایه انسانی در محصول متناسب با بخش ها برای اجرای طرح سهم بری عادلانه عوامل تولید با تأکید بر سرمایه انسانی در راستای تحقق برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی بخشی دیگر از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار