انسجام صادرات طلای سرخ امری مهم در مدیریت بازارهای جهان

عضوشورای ملی زعفران گفت: با انسجام صادرکنندگان کشور می‌توانیم مدیریت تولید و تجارت در بازارهای جهانی را داشته باشیم تا نگران تولید انبوده در آینده نباشیم.
کد خبر: ۸۵۹۵۶۰۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
به گزارش بسیج، علی حسینی عضو هئیت رئیسه شورای ملی زعفران درخصوص مدیریت بازار جهانی زعفران اظهار داشت: 90 درصد تولید زعفران جهان توسط کشور ماصورت می‌گیرد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم بازار جهانی زعفران را در دست بگیریم و حال باید تولید و تجارت بازارهای جهانی همانند اسپانیا در گذشته مدیریت کنیم و بدیهی است این امر با انسجام بهتر صادرکنندگان موجب عدم نگرانی تولید انبوه در آینده خواهد شد.

وی افزود: کشور اسپانیا در گذشته مقام اول تولید زعفران را در دنیا داشته که رفته‌رفته با ورود تولیدات زعفران ایرانی به بازار جهانی دیگر زعفران تولید اسپانیا به لحاظ قیمت امکان رقابت با زعفران ایرانی را نداشت.

حسینی با اشاره به تسهیلات بانکی به سودهای 25 درصد به صادرکنندگان گفت: درواقع صادراتی همچون زعفران که به سرمایه زیاد نیاز دارد همواره لازم است که سیستم‌های بانکی تسهیلات مناسب را در اختیار صادرکنندگان قرار دهند تا انها بتوانند با خرید به موقع و صادرات منظم مشکلاتی در تأخیر صدور کالا که مزیتی برای کشور به شمار می‌رود نداشته باشند زیرا کشوری مثل اسپانیا برای تشویق صادر کنندگان خود به آنها تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کنند.

عضو هئیت رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: تولیدکنندگان همه صنایع باید مورد حمایت دولت قرار گیرند تا در تولید و صادرات دچار چالش‌های متعدد نشوند و از طرفی توجه دولت به بخش صنعت  و عدم توجه به بخش حیاتی همچون کشاورزی موجب مشکلاتی بر دوش کشاورزان خواهد شد و می‌توان این امر را نابرابری و بی عدالتی به شمار آورد زیرا برای تولید و صادرات موفق لازم است که دولت تولیدکنندگان همه صنوف را به یک چشم ببیند.
ارسال نظرات