خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب در جمع پایوران سپاه بوکان:
امام جمعه میاندوآب در جمع پایوران سپاه بوکان گفت: مقابله با هوای نفس یکی از آموزه‌های اسلامی است که در آیات و روایات تأکید فراوانی به آن شده است.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۳۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه شهرستان میاندوآب در جمع سبزپوشان سپاه بوکان ضمن سخنانی به تشریح انواع نفس در قرآن پرداخت و گفت: از آن جایی که تبعیت از هوای نفس مانع هدایت و سعادت انسان است، ضرورت دارد هر فرد و جامعه‌ی اسلامی روش‌های مقابله با آن را بیاموزد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده با بیان اینکه در روایتی از حضرت رسول (ص) بالا‌ترین جهاد، جهاد با نفس یاد شده است افزود: جنگ در جبهه و در برابر دشمنان جهاد اصغر است ولی اگر کسی در برابر هوای نفس خود بایستد و از خداوند دور نشود این جهاد بالا‌تر است.

امام جمعه میاندوآب تاکید کرد: برای آنکه در زندگی از انحرافات دور باشیم بهترین روش پیروی از اهل بیت(ع) است چرا که آنان بهترین الگو برای ما به شمار می‌روند.

دکتر حسن زاده تصریح کرد: درس عاشورا این است که کسانی قدم در میدان مبارزه با ستم بگذارند که هوای نفس نداشته باشند، میل به قدرت‌طلبی و شهرت و ریاست‌خواهی و تعلقات دنیوی و محبت دنیا را در وجود خود از بین برده باشد تا بتوانند در خط مبارزه، ثبات قدم و استقامت داشته باشند، وگرنه، خوف رها کردن مبارزه و هدف و خطر افتادن در دام و دامن نفس اماره باقی است.

ارسال نظرات