خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد

مهجوریت کتاب در جامعه امروز/دانشگاهیان با کتاب آشتی کنند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مهجوریت کتاب در جامعه گفت: تمام زوایای جامعه باید اندیشه کتاب شود چراکه والاترین ارزش‌های جامعه اسلامی علم و دانش است و جامعه ما نباید از این اندیشه بی بهره باشد.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۲۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم افتتاحیه طرح اتوبوس مطالعه در سالن همایش معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری با حضور شهردار همدان، شورای اسلامی شهر همدان، شهرداران نواحی و مسئولین شهر برگزار شد.

تاکنون نصب و مجهز کردن اتوبوس های شهری به ال سی دی و کتابخانه در سه استان تهران، اصفهان و در نهایت همدان صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم با بیان اینکه اصل اساسی امروز بحث کتاب است، گفت: اساس اسلام و بعثت رسول با کلمه «اقراء» شروع می شود و اساس جامعه دینی و اسلامی بر پایه کتاب است زیرا اولین دستوری که بر پیامبر اکرم (ص) نازل می شود کلمه اقراء است.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه در کشور ما بحث مطالعه و کتاب مهجور مانده است، افزود: اگر بخواهیم زیر بار استکبار نرویم باید کتاب بخوانیم و جامعه را با کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم.

وی ادامه داد: ما دستورات ارزشمندی در اسلام درباره کتاب داریم اما از آن بهره نمی‌گیریم و همچنین جامعه و دانشگاه ما نیز از کتاب بهره نمی گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ابراز داشت: اگر فقط خواندن کتاب را ملاک قرار دهیم قطعا به هلاکت خواهیم رفت، زیرا علم بدون تقوا بی معنی است و در اصل این دو باهم منج به سعادت انسان کمی‌شوند.

وی با بیان اینکه کرامت های انسانی در گرو کتاب و مطالعه است، بیان کرد: جامعه ما نه اهل مطالعه است و نه اهل تحقیق و فقط مطالب را سینه به سینه تکرار می کنیم و به مرجع مراجعه نمی کنیم.

نظری تصریح کرد: بر اساس مطالعه است که به افرادی چون بوعلی سینا و علامه طباطبایی اقتدا می‌کنیم و با گذشت سال‌ها برای میرسیدعلی همدانی همایش برگزار می‌کنیم و یادبود می‌گیریم.

وی با بیان اینکه میرسیدعلی همدانی اندیشه کتابخوانی ایجاد کرد، ادامه داد: بالاترین و بهترین مونس و همدم انسان کتاب است که در جامعه مهجور مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: ماندگاری نام میر سید علی همدانی به دلیل اندیشه های اوست که از کتاب برگرفته است و همین اندیشه کتاب است که بوعلی سینا را به همدان می کشاند.

وی تصریح کرد: تمام زوایای جامعه ما باید اندیشه کتاب شود و دانشگاهیان باید با کتاب و کتابخانه آشتی کنند چراکه والاترین ارزش‌های جامعه اسلامی علم و دانش است که جامعه ما نباید از این اندیشه بی بهره باشد.

در پایان این مراسم با حضور مسئولین و رسانه‌ها از نخستین اتوبوس مجهز به کتابخانه و ال سی دی در همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات