فرمانده انتظامی استان البرز گفت: طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در استان البرز به صورت روزانه و باجدیت پیگیری می‌شود که همین امر سبب افزایش احساس امنیت و بالارفتن رضایت عمومی شده است.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۷۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از  پایگاه خبری پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح در حاشیه طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی که روز گذشته در همه شهرستان‌های این استان به اجرا درآمد اظهار داشت: پلیس البرز همه روزه و به صورت شبانه روزی با مخلان نظم و امنیت مبارزه و اجرای روزانه طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی را باجدیت تمام پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح که با هدف سالم‌سازی محیط زندگی شهروندان به صورت مستمر اجرا می‌شود مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و سوداگران مرگ است که در روز گذشته تعداد 33 معتاد پرخطر از نقاط مختلف استان جمع‌آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد مجاز شدند.

کامرانی صالح افزود: پلیس با فروشندگان مواد افیونی سرسختانه برخورد می‌کند چرا که این حرفه کثیف سبب بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جوامع به ویژه نسل جوان شده است و درهمین راستا در روز گذشته تعداد 7 نگهدارنده و فروشنده مواد دستگیر و 3 پاتوق اجتماع آن‌ها تخریب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از الویت‌های پلیس، مبارزه با سرقت است، بیان کرد: برنامه‌های مختلفی برای مقابله با سرقت تدارک دیده شده و کلیه فعالیت‌های مربوط به این حوزه در قرارگاه سرقت رصد می‌شود.

دستگیری 5 سارق داخل خودرو در استان البرز

وی گفت: باتلاش مأموران خدوم پلیس در  روز گذشته تعداد 5 سارق داخل خودرو، 8سارق اماکن خصوصی و تجاری، یک سارق به عنف و یک سارق موبایل دستگیر و تعداد 11 خودرو و 3 موتور سیکلت سرقتی و اموال به سرقت رفته دیگری نیز کشف شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس با اصنافی که قوانین و مقررات صنوف را مراعات نمی‌کنند و برای کسب درآمد دست به کارهای نامتعارف می‌زنند گفت: برخورد ما با این مسئله در چهارچوب قانون و طبق دستور مقام قضایی است که در قالب تذکر، اخطاریه و پلمپ واحدهای متخلف اجرایی می شوند و در همین مورد روز گذشته تعداد 13 قلیان سرا و سفره خانه و تعداد 2 عطاری که اقدام به عرضه اجناسی از قبیل داروها و پودرهای غیرمجاز بدنسازی کرده بودند، پلمپ شدند.

وی افزود: سرکشی و بازدید از صنوف مختلف از جمله وظایف تخصصی پلیس اماکن به حساب می آید که همه روزه به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت توجه به حقوق شهروندان و رعایت قوانین زندگی اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد آلودگی صوتی توسط خودروها از مصادق برهم زدن آرامش عمومی  است که منجر به توقیف خودرو و جریمه توسط پلیس می‌شود و روز گذشته تعداد 3 خودرو به همین دلیل توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دستگیری 5 تن از اراذل و اوباش در  البرز

کامرانی صالح با تأکید براینکه به احدی اجازه عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم را نمی‌دهیم، تصریح کرد: پلیس با اراذل و اوباش به شدت برخورد می‌کند و هیمنه پوشالی آنها را در انظار عمومی خواهد شکست تا درس عبرتی باشد برای کسانی که  درصدد هستند با اوباشگری در آرامش مردم اختلال ایجاد کنند.

وی در این باره افزود: روز گذشته 5 نفر از اراذل و اوباش استان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: در راستای حفاظت از جان و مال شهروندان در حوزه راهنمایی و رانندگی پلیس به دلیل مسئولیت خطیری که برعهده دارد با رانندگان و راکبان وسایط نقلیه که فاقد مدارک و یا تجهیزات ایمنی ضروری باشند با اعمال قانون و توقیف خودرو برخورد می‌کند که روز گذشته تعداد 41 دستگاه موتورسیکلت و 25 دستگاه خودروی متخلف به همین دلیل توقیف و روانه پارکینگ شدند.

کامرانی صالح درپایان ضمن اینکه از مردم خواست تا هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه فوریت های پلیسی 110به مأموران نیروی انتظامی اطلاع دهند گفت: با توجه به اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها سبب ارتقاء احساس امنیت در جامعه شده و به تبع آن رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد پلیس استان البرز با جدیت تمام نسبت به استمرار اجرای این طرح ها اقدام می‌کند.

ارسال نظرات