در حال حاضر هفت کتابخانه عمومی در شهرستان خرمدره در حال فعالیت است که چهار باب در مناطق شهری و سه باب در مناطق روستایی واقع شده استکه بیش از پنج‌ هزار نفر از جمعیت شهرستان در کتابخانه‌ها عضو هستند.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۶۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

همزمان با بیست و سومین هفته کتاب، بیست و سه عنوان برنامه در سطح شهرستان خرمدره اجرا خواهد شد که مهم‌ترین هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره گفت: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اجرای جشنواره اهدای کتاب، دیدار با خانواده شهدا، تقدیر از کتاب‌داران نمونه توسط شهرداری، برپایی ایستگاه نذر کتاب و بازدید دانش‌آموزان و مهدهای کودک از کتابخانه‌ها اشاره کرد.

لیلا صباغی افزود: کتب دینی موجود در کتابخانه‌های شهرستان همواره یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها بودهاند.

وی اظهار کرد: برای استفاده بیشتر از کتاب‌های دینی به‌ویژه توسط دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید می‌توانند هنگام ارائه موضوعات پژوهشی، موضوعات دینی را مد‌نظر قرار دهند که این امر علاوه بر این‌که موجب افزایش میزان رغبت به مطالعه کتاب‌های دینی می‌شود، در افزایش سطح معلومات دینی آنها نیز قطعاً تأثیرگذار است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی هفته کتاب با ماه صفر، مبلغان دینی می‌توانند با استناد به احادیث ائمه‌اطهار(ع) در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی، در ترویج فرهنگ مطالعه سهیم باشند، همچنین می‌توان از ظرفیت نماز جمعه نیز در این راستا بهره‌ گرفت.

این مسئول در پایان با اشاره به این‌که والدین باید توجه ویژه‌ای نسبت به مطالعه فرزندان خود داشته باشند، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که مطالعه والدین در منزل نقش مؤثری در افزایش میزان مطالعه فرزندان دارد.

وی گفت: هفت کتابخانه عمومی در شهرستان در حال فعالیت است که چهار باب در مناطق شهری و سه باب در مناطق روستایی واقع شده است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره گفت: در حال حاضر بیش از پنج‌ هزار نفر از جمعیت شهرستان در کتابخانه‌ها عضو هستند.

ارسال نظرات