بیگدلی با بیان اینکه شهید یعنی تجسّم و عینیت یافته و شکل گرفته مکتب تشیع و الگو و معیاری برای همه بشریت است.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۵۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه خدابنده در یادواره شهدای روستای مجیدآبادشهر سجاس با بیان نقش و جایگاه شهدا گفت: جهاد مقدّس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش های مقدّسی است که انسانیت و شرف و عدالت و آزادی در پرتو آنها، جان و رمق می گیرند و استمرار می یابند.

بیگدلی افزود: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است، شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یک جا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

وی اظهار کرد: از مهمترین عوامل بازدارنده روند تکاملی جامعه و بزرگترین آفت انقلاب و حرکتهای سازنده، آمیزش خطوط انحرافی و جریانات منفی با مایه های اصیل و پاک و بر حق است.

بیگدلی خاطر نشان کرد: حق و باطل گاه آنچنان بهم می آمیزد که تمیز و جدائی آنها از یکدیگر محتاج به ایجاد سیل و موج قوی است تا لاشه ها را از درون دریای جامعه به بیرون پرتاب کند و گوهر و مرجان و یاقوت ها را در درون بپرورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: حق و باطل گاه مانند کف و آب هستند که تشخیص و جدائی آنان ساده است و گاه آنچنان بهم مخلوط شده اند که باید با حرکتهای تند و پرحرارت از هم جدا شوند.

وی اضافه کرد: انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح در چنین مواردی نقش خود را ایفاء می کند و شهادت چنان حرارت و سوزی می آفریند و چنان حرکت و تکانی را بوجود می آورد که حق و طرفدارانش از باطل و پیروانش به خوبی جدا می شوند.

بیگدلی اظهار داشت: شهادت شجاعانه نقش جدا کردن و شناساندن و سرانجام رشد و نمو حق و نابودی باطل را به طور احسن و اکمل در جامعه ایفاء می کند و با این اثر، اجتماع را از رکود و جمود و انزوا خارج می سازد و با تصفیه عمیق، پویایی و بالندگی و کمال جامعه را تضمین می کند.

وی افزود: شهادت در مکتب قرآن و تشیع دارای هفت رکن داشتن ایمان به خدا، پیامبر و ائمه راستین معصوم اسلام، گزینش آگاهانه، به فرمان خدا و رسول خدا(ص)، انگیزه راه خدا قرار دادن، ایثارگری برای خشنودی خدا و رسیدن به رضوان و قرب او، برای اعلاء کلمه حق و ریشه کن نمودن باطل پیکار کردن و در معیت خدا و اولیاء خدا بودن است.

بیگدلی ادامه داد: در تفکر شیعی، برترین کامیابی، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام، بالاترین امتیاز، عظیم ترین فوز، نیکوترین نیکی، رفیع ترین مرتبت و عالی ترین رتبت و گرانمایه ترین درجه، رسیدن به فیض عظمای شهادت است و برای شهید، گرانبهاترین اوقات و شکوهمندترین لحظه ها و زیباترین زمانها، ساعتی است که پیروزمندانه به دست دشمنان پست بیگانهبه مرگ شرافتمندانه نائل گردد، و جام شهادت را به لب گرفته و آن را به بهای جان خریداری نماید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده در پایان سخنان خود یادآور شد: شهید چون شمع می سوزد و با نور خویش، ظلمات و تاریکی های زندگانی بشر را روشن می کند و راه رشد و سلامت و سعادت جامعه انسانی را صاف و هموار می سازد.

ارسال نظرات