علی اشرف خانلری
اجرای جشنواره مشکات برای چهارمین بار در جنوب تهران؛
خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از اجرای جشنواره فرهنگی مشکات برای چهارمین سال متوالی و میزبانی منطقه 20 در محور نوسازی بافت فرسوده مناطق 22 گانه شهر تهران خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۴۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: جشنواره مشکات با محوریت 32 موضوع شهری با مضامین حقوق شهروندی از اواخر تابستان آغاز شده و شهروندان همچنان تا پایان آذر مهلت شرکت در این فعالیت فرهنگی و اجتماعی را دارند.

وی همکاری 16 سازمان وابسته به شهرداری از جمله آتش نشانی، میادین میوه و تره بار، پسماند، محیط زیست، اتوبوسرانی و نوسازی شهر تهران را از نقاط عطف این جشنواره فرهنگی برشمرد و افزود: با توجه به پتانسیل های موجود و آمادگی منطقه 20، دبیرخانه تخصصی محور نوسازی بافت فرسوده مشکات مناطق 22 گانه در این منطقه جنوبی مستقر شده است و وظیفه داوری تخصصی را برعهده دارد.

وی احداث سراهای محله را تبلوری از فعالیت های فرهنگی مدیریت شهری تهران معرفی کرد وگفت: جلب مشارکت شهروندان برای مجموعه اقدامات فرهنگی از جمله جشنواره مشکات با مشارکت مدیران و شورایاران محله و از طریق مراکز فرهنگی همچون سراهای محله، مدارس، مساجد و پایگاه های بسیج انجام می شود.

شهردار منطقه 20 مشارکت شهروندان در سه دوره پیشین جشنواره مشکات را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ شهروندی و اصلاح رفتارهای اجتماعی از مهمترین اهداف این جشنواره است که در قالب فعالیت های هنری، نمایشی، آئینی و فرهنگی برای اقشار مختلف مختلف و تمامی رده های سنی به اجرا در می آید. 

جشنواره آموزشی ترویجی مشکات از مجموعه جشنواره های فرهنگی مدیریت شهری تهران است که با 5 محور جامع سیما و هویت شهری، محیط زیست شهری، ایمنی شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، حمل و نقل و ترافیک در قالب انشاء، کاریکاتور، عکاسی، نقاشی، انیمیشن، داستان نویسی، شعر و ادب، پس از ارائه آموزش های محله ای برای رده های سنین مختلف جامعه اجرا می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره گیری از این خدمات فرهنگی می توانند به سراهای محله مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات