فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا:

بسیج تهدیدی برای قدرت‌های جهان است

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در سطح بین‌الملل، گفت:بسیج تهدیدی برای قدرت‌های جهان است به گونه‌ای که سردار شهید همدانی با تشکیل گروهی برگرفته از فرمول امام راحل با عنوان دفاع‌الوطنی 80 درصد خاک تصرف شده سوریه را توسط گروه‌های تکفیری باز گرفت.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۹۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،سرهنگ کیا عاشوری فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در جلسه برنامه‌ریزی هفته بسیج که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به جایگاه و عظمت بسیج اشاره و اظهار کرد: امام راحل با نگاه خاصی که به مردم داشتند بر این باور بودند که با کمک و همراهی مردم می‌توان موانع و مشکلات را مرتفع ساخت و به اهداف عالیه و الهی دست یافت.

وی با بیان اینکه بسیج میراث ماندگار و فرمول ابداع شده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است،افزود: بسیج فرمولی موفق برای حل همه مشکلات است، امام راحل با پایه‌گذاری بسیج سطح هرم قاعده قدرت را از نیروهای مسلح به نیروهای مردمی انتقال دادند.

عاشوری به نقش و حضور پررنگ بسیج در دوران هشت‌سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: با مرور ماهیت و کارنامه درخشان بسیج از ابتدای تاسیس تاکنون متوجه خواهیم شد که بسیج سنگ گرانی است که با چرخش آن نور و انرژی ساطع می‌شود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در سطح بین‌الملل، گفت:بسیج تهدیدی برای قدرت‌های جهان است به گونه‌ای که سردار شهید همدانی در سوریه بسیج مردمی را بهترین مدافع و ضمانت دانست و با تشکیل گروهی برگرفته از فرمول امام راحل با عنوان دفاع‌الوطنی 80 درصد خاک تصرف شده سوریه را توسط گروه‌های تکفیری باز گرفت.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا بسیج را پتانسیل و ظرفیتی برای رفع همه مشکلات دانست و عنوان کرد: بسیج تجلی همه زیبایی‌ها و دارای خصوصیات ویژه‌ای است لذا نباید از بسیج و تفکر بسیجی غفلت کرد و همواره بسیجیان باید در همه حوزه‌ها پیشگام و پیشرو باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف و خدشه‌دار کردن بسیج هستند، تصریح کرد: ابزار و مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدرت در هر کشوری مشخص است و در صورتی که هر کشوری در این مولفه‌ها قدرتمند باشد در نظام بین‌الملل دارای جایگاه بالایی خواهد بود.

عاشوری نیروهای مردمی و بسیج را یکی از مولفه‌های قدرت دانست و گفت: بسیج یک ذخیره و منبع انرژی و حلال مشکلات در همه شرایط است.

وی شهامت و اخلاص را از خصلت‌های بسیج خواند و ابراز کرد: بسیجیان بدون توقع و چشم‌داشت از جان و مال خود برای وصول به اهداف و آرمان‌ها تلاش می‌کنند.

عاشوری با تاکید بر اینکه باید هفته بسیج را بیش از پیش گرامی داشت و این میراث گران‌سنگ حضرت امام(ره) را حفظ کرد، متذکر شد: بیش از 100برنامه  برای هفته بسیج صومعه‌سرا تدارک دیده شده است.

وی آذین‌بندی ادارات و فضای شهرستان را در هفته بسیج از اولویت‌ها برشمرد و عنوان کرد: رزمایش الی‌بیت‌المقدس به عنوان یکی از برنامه‌های این هفته تمرین و آمادگی همگان در مقابل تهدیدات دشمنان  است، فاصله جنگ و صلح به میزانی به هم نزدیک شده است که نمی‌توانیم زمان وقوع رویدادها را برآورد کنیم باید هماهنگی و آمادگی نسبی را  نسبت به موضوعات طبیعی  و غیر طبیعی بدست آوریم.

عاشوری اضافه کرد:جنگ مانند صلح سیمایی از بشریت است باید به همان میزان که برای صلح تلاش می‌کنیم از آمادگی لازم  برای جنگ برخوردار باشیم، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «کشوری که خود را برای جنگ آماده نکند کشوری زنده نمی‌باشد».

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در پایان با یادآوری اینکه کشورهایی همواره موفق هستند که از آمادگی لازم در مواقع مختلف برخوردار باشند، اظهار کرد: یادواره شهدای فرهنگیان، پیاده‌روی خانوادگی، افتتاح پایگاه‌های بسیج، یادواره شهدای جهادگر و... از جمله برنامه‌های هفته بسیج صومعه‌سرا است.

ارسال نظرات