خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی:
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به سخن رهبر معظم انقلاب «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی خواب شب را از چشمانم می برد» اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان از لزوم هرچه بیشتر توجه به مسائل فرهنگی از سوی دست اندرکاران دارد.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۵۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر دیروز (25 آبان) در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) اظهار داشت: ارتباطی که کتاب با خواننده برقرار می کند، سایت ها و دیگر فضاهای مجازی نمی توانند این ارتباط را برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان به کتاب اعتماد بیشتری نسبت به فضای مجازی دارند، افزود: باید فرهنگ مطالعه ترویج پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه کتب مورد نیاز جوانان باید در دسترس آنها قرار گیرد، ادامه داد: چاپ کتب باید به صورت جیبی و کوچک مدنظر ناشران تا استفاده و حمل او قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی گفت: کانونها می توانند طرح های مختلف با موضوعات قرآنی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و ... به دبیرخانه ارائه دهند تا در صورت تایید، ضمن تامین اعتبار، در سطح شهر یا استان اجرایی شود.

وی با تاکید بر فعال شدن گروههای سرود و تواشیح کانونهای فرهنگی هنری سطح استان تصریح کرد: دبیرخانه استان نیز به در طول سال از ظرفیت این گروهها در برنامه های مختلف کانونی و دبیرخانه استان استفاده خواهد کرد.

مدیرکانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) بیرجند با انتقاد از اینکه میزان مطالعه بسیار کاهش یافته است، گفت: متاسفانه جوانان بیشتر به سمت فضاهای مجازی روی آورده اند.

محمدعلی سازنده در ادامه فعالیت های کانون امام جعفر صادق (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: در این کانون به مناسبت های مختلف برنامه های متعدد با حضور نمازگزاران و مسئولان برگزار می شود.

وی به اجرای طرح تفسیر آیات مرتبط با سبک زندگی اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری نیز در طول سال به همت این کانون و مجتمع فرهنگی مسجد برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی از کانون و کتابخانه مسجد توحید بیرجند بازدید کرد و در جمع اعضای کانون گفت: مسجد توحید، به عنوان یکی از مساجد محوری مرکز استان فعال است و در همین راستا، انتظار است برنامه های فرهنگی هنری با قوت و انسجام بیشتری با همکاری بسیج و امام جماعت در این مسجد انجام شود.

حجت الاسلام سبزه کار افزود: مسجد جامع توحید بیرجند نیاز به معرفی ندارد چرا که فعالیت های این مسجد، با توجه به حضور فعال مسئولان مختلف استانی در آن، بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بر پیگیری مشکلات کانون با جدیت بیشتر تاکید کرد و اظهار داشت: ارتباط اعضای کانون این مسجد نیز با دبیرخانه استان باید تقویت شود.

وی با اشاره به تخصصی بودن کانون فرهنگی هنری توحید با عنوان «کانون تخصصی پژوهشی استان» گفت: این کانون ظرفیت بسیار بالایی دارد و رسالت اعضای مسجد و کانون را سنگین تر می کند.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به سخن رهبر معظم انقلاب «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی خواب شب را از چشمانم می برد» اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع نشان از لزوم هرچه بیشتر توجه به مسائل فرهنگی از سوی دست اندرکاران دارد.

وی مبارزه با جنگ نرم و جذب جوانان به مساجد را مهمترین رسالت کانونهای فرهنگی هنری دانست و گفت: باید پتانسیل کانون و مساجد در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام سبزه کار بر ارائه گزارش از سوی کانونهای فرهنگی هنری به دبیرخانه مساجد استان تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام در اختصاص اعتبارات و سنجش میزان فعالیت های کانونها بسیار موثر است.

مهدی خبیری مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد توحید بیرجند در این دیدار گفت: در تلاش هستیم همزمان با هفته پژوهش، همایشی برای هسته های پژوهش استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این کانون در انعکاس فعالیت های خود به دبیرخانه ضعیف عمل کرده است، افزود: هرساله کلاس های اوقات فراغت بسیار فعالی در این کانون برگزار می شود.

در ادامه مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان از کتابخانه و کانون خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله) بیرجند بازدید کرد و از فعالیت های ارزنده این کانون تقدیر کرد.

حجت الاسلام سبزه کار خواستار ارائه آثار هنری برجسته اعضای کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء بیرجند به دبیرخانه مساجد استان شد و گفت: همزمان با 18 اسفند نمایشگاهی از دستاودرهای کانونهای مساجد استان در بیرجند برپا می شود.

احمد گنجی مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) بیرجند نیز در این دیدار گفت: ارتباط امام جماعت، بسیج و کانون در این مسجد بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه یک روز در هفته، جلسه شورای فرهنگی با حضور متولیان مسجد برگزار می شود، افزود: در این جلسه مشکلات کانون نیز مطرح و بررسی می شود.

گنجی کمبود کتب تخصصی هنری و ورزشی را از مشکلات کتابخانه این کانون برشمرد و اظهار داشت: این کانون آمادگی دارد کلاسهای آموزشی و تخصصی هنری در سطح کانونهای استان برگزار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها