فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری 560 ویژه برنامه هفته بسیج در استان گیلان گفت: تاکنون 860 نفر از جمعیت این استان در بسیج جذب، سازماندهی شده اند.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۲۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمد عبداللهپور صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بسیج در سال 94 با شعار «بسیج دست قدرت خدا» از 29 آبان تا 5 آذر در کل کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بسیج سازمانی در ایران است که مدل آن در دنیا وجود ندارد و یک سازمان مردمی است که کشور را در همه ابعاد حفظ کرده و در آینده انقلاب بدون بسیج مردمی قادر به فعالیت نیست.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به امنیت امروز کشور، گفت: با یک نگاه به دفاع مقدس دیده میشود که اگر بسیج نبود در دفاع مقدس موفق نمی شدیم.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه امروز امنیت ایران و امت اسلامی و کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان دست بسیج است، تصریح کرد: امروز بسیج در این کشورها جای خود را پیدا کرده و اگر بسیج نبود داعش در سوریه و عراق همه مسلمانان را قتل عام می‌کرد.

فعالیت 54 گردان بیت المقدس در گیلان

وی با اشاره به تشکیل بیش از 2هزار گردان بیت المقدس در سراسر کشور گفت: 600 گردان امام حسین(ع) در سازمان رزم سپاه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 23 گردان در استان گیلان تشکیل شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: 54 گردان بیت المقدس و 3 گردان کوثر در استان گیلان آماده کمک به کشور در حوادث غیرمتقربه هستند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه در بعد فرهنگی بسیج بزرگترین حلقه معرفتی و بصیرتی را زیر نظر بهترین اساتید دارد، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مسئولان نمی توانند از نعمت بسیج به طور کامل استفاده کنند اما بسیج مشکل گشای کشور است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان بتوانند ساختاری تشکیل دهند یقینا بسیج ظرف مدت 3 تا 4سال موضوع بی سوادی را حل خواهد کرد، اظهار کرد: بسیج در عرصه اقتصادی بازوی توانمندی برای کشور است و درست در زمانی که همه احساس می کنند کشور در تحریم و رکود است بسیج نزدیک به یک هزار کارگاه در گیلان راه اندازی کرده و در عرصه مواد غذایی گزارش فوق العاده ای دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولان در صورت توجه به اقتصاد مقاومتی می توانند از آن بهره ببرند، افزود: امروز آب های سطحی که در استان گیلان در حال از دست رفتن بود، دانشجویان بسیجی با یک اقدام انقلابی و جهادی در کوتاه ترین زمان بیش از 50 درصد آن را به کشاورزان برگرداندند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه بسیج در همه ابعاد توانایی کمک به کشور را دارد، گفت: امروز کشور ما با استفاده از بسیج به استکبار حمله کرده و کشورهای اسلامی را آزاد نموده است.

جذب، سازماندهی و آموزش 826 هزار نفر از مردم گیلان در بسیج

وی با اشاره به جذب، سازماندهی و آموزش 826 هزار نفر از مردم گیلان در بسیج، تصریح کرد: از تعداد مذکور 311نفر از بسیجیان خواهران و 515 نفر برادر هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ما به دنبال اعداد در عرصه بسیج نیستیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی بسیار مهم است که باید آن را در عمل بسیجیان مشاهده کرد.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه ساختارهای دولتی نمی توانند از عنصر مردم و بسیج مردمی استفاده کنند، اظهار کرد: نیروهای مسلح به نحو احسن از بسیج استفاده کرده است و چنان قدرتی پیدا کرده که هیچ قدرتی نمی تواند به آن نگاه بد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 560 ویژه برنامه محوری هفته بسیج در سطح سپاه استان، نواحی، حوزه ها و پایگاه های استان برگزار می شود، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه توسط مدیران و فرماندهان سپاه، ویزیت رایگان، افتتاح پروژه های عمرانی، سوله های ورزشی، پایگاه های مقاومت، مسکن محرومین از جمله برنامه های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مسابقات ورزشی، نشست های بصیرتی، کرسی های آزاد اندیشی، تجلیل از پیشکسوتان تبلیغی و فرهنگی سپاه در طول انقلاب و پیاده روی خانوادگی از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان گیلان است.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه رزمایش بیت المقدس در 7شهرستان و مرکز استان برگزار می شود، تصریح کرد: تجمع با شکوه بسیجیان در 5 آذر همزمان با سراسر کشور در سراسر استان گیلان برگزار می شود.

ارسال نظرات