در راستای افزایش سلامت غذایی صورت گرفت؛

عضویت شرکت روغن کنجد ثمر اردکان در انجمن ارگانیک ایران

در راستای افزایش سلامت غذایی ، شرکت روغن کنجد ثمر اردکان به انجمن ارگانیک ایران پیوست .
کد خبر: ۸۵۹۵۰۹۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ با توجه به استخراج روغن کنجد بکر ثمر به روش پرس سرد که در آن از هیچگونه فرآیند حرارتی ، حلال ، مواد افزودنی و آنتی اکسیدان مصنوعی استفاده نمی شود و باعث می شود ویتامین ها و خواص طبیعی روغن حفظ گردد ، این شرکت به عضویت انجمن ارگانیک ایران درآمده و درصدد است با طی مراحل قانونی ، گواهی نامه ارگانیک را کسب نماید .

لازم به ذکر است انجمن ارگانیک ایران با هدف استاندارد سازی محصولات کشاورزی در جهت افزایش سلامت غذایی تشکیل شده است .

گفتنی است محصول ارگانیک یا طبیعی، به محصولی گفته می‌شود که بدون دخالت یا بدون مصرف آفت کش ها، کودهای شیمیایی و ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی تولید شده باشد . این محصولات از سایر محصولات بسیار سالم تر هستند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی درست در زمینه مزایای آن و همچنین قیمت بالاتر این محصولات ، هنوز جای خود را درسبد خرید خانوارها پیدا نکرده است .

اما واقعیت امر این است که محصولات ارگانیک از نظر مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و . . . در مقایسه با انواع معمولی ، تقریبا به میزان دو برابر غنی تر هستند در حالیکه قیمت محصولات ارگانیک فقط اندکی گرانتر از انواع معمولی است.

کشاورزان و فرآوری کنندگان غذا که دعوی ارگانیک دارند ، باید به استانداردهای ملی ارگانیک و نگهداری دقیق اسناد بپیوندند و بوسیله دپارتمان کشاورزی ارگانیک ، گواهینامه کسب کنند .

گواهینامه ارگانیک ، مصرف کنندگان را مطمئن می سازد که محصول بطور ارگانیک تولید و فرآوری شده است . گواهی ارگانیک (organic certificate) یک محصول یعنی این محصول ، فرآیندهای ارگانیک را طی کرده است و این گواهی اسم شرکت گواهی دهنده و نوع استاندارد آنرا مشخص می نماید .

شرکت روغن کنجد ثمر اردکان وابسته به مؤسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) می باشد
ارسال نظرات