نیکدستی دندانپزشک نمونه کشور ضمن بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری حاج حسن دانش جان باخته فاجعه منا، گفت: پیام مرا به مادر، همسر و فرزندان این بزرگوار برسانید.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۶۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود نیکدستی دندانپزشک نمونه کشور و قاری ممتاز بین المللی، از خاطرات و خصوصیات اخلاقی مهاجر الی الله حاج حسن دانش، دوست و رقیب مسابقات قرآنی خود چنین تعریف کرد.


نیکدستی با اشاره به آشنایی 10 ساله با آقای دانش در ابتدای صحبت های خود عنوان کرد: چند سال پیش حاج حسن دچار سانحه تصادف شدیدی که در حد مرگ پیش رفت، ولی به لطف خدا چون تقدیر چنین بود، جان سالم به در برد. بعد از آن حادثه، مثل کسی که دوباره متولد شده به طور جد با تلاش مضاعف زندگی را از سر گرفت.


تلاش مجددانه در یادگیری مباحث قرآنی و قرائت داشت
رتبه اول مسابقات بین المللی قرآنی خاطر نشان کرد: چه سختی ها و مشقت هایی را برای یادگیری مباحث قرآنی، علاوه بر استان یزد، تحمل می کرد و از اساتید با تجربه در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان بره می برد.


وی عنوان کرد: گفتنی است کسی که بخواهد در مسابقات بین المللی قرآن رتبه کسب کند، حدااقل 20 الی 30 سال تلاش لازم دارد. در تجربه ای که من دارم، ندیدم کسی مثل این عزیز از دست رفته، در مدت زمان 3 الی 4 سال افتخار نخستین قاری ممتاز بین المللی از یزد را نصیب خود و استانش کند.


در زندگی شخصی نمونه و زبانزد بود/ با صلابت تلاوت می کرد
نخبه سطح اول بنیاد ملی نخبگان افزود: آقای دانش در بحث زندگی شخصی هم نمونه و زبانزد بود. در خانواده ای مذهبی و متوسط بزرگ شد، بدون حتی امکاناتی که یک شخص می توانست داشته باشد. اهل علم و فضیلت و از طلبه های بسیار خوب بود. یک نمونه قرآنی تمام عیار و مثال زدنی در این زمینه بود. تناسب لحن و صوتش خوب بود و خیلی با صلابت تلاوت می کرد.


راستگویی و ادب از شاخصه های بارز دانش بود
نیکدستس بیان کرد: این مهاجر الی الله بسیار انسان متواضع و افتاده و اخلاق زندگیش متناسب با اعتقاداتش بود. راستگویی، ادب و اشتیاق وصف نشدنی به یادگیری که این اواخر باعث پیشرفت بی نظیرش در قرائت شد، از دیگر خصوصیات بارز وی بود.


به قول اصفهانی ها؛ مرگ حاج حسن دانش سرقفلی دارد
جراح و دندانپزشک نمونه کشور با اشاره به حضور جمعیت چند هزار نفری در مراسم تشییع حاج حسن دانش، تصریح کرد: به قول ما اصفهانی ها مرگ این قاری ممتاز بین المللی، سرقفلی دارد. یعنی خیلی ارزشمند است. این کوچ و هجرتی که در سفر حج نصیب حاج حسن شد و لقب زیبای مهاجر الی الله را به خود گرفت، حق وی بود.


وی ادامه داد: قاریان جان باخته در فاجعه غمبار منا، سالیان سال به عنوان نماد و اسطوره های قرآنی مطرح و در تاریخ ماندگار می شوند. این مهمترین مدال افتخاری است که یک انسان می تواند با مرگ خود دریافت کند. امیدوارم در آن دنیا دست ما را هم بگیرند، چرا که آنها مهاجران الی الله به معنای واقعی هستند.


پیام نیکدستی به مادر و خانواده دانش: مرگ با برکت دانش برای جوانان الگوساز بود
نیکدستی گفت: پیام من به عنوان یک شخصی که طعم داغ را چشیده است، به مادر، همسر و فرزندان دانش این است؛ که هرگاه از مرگ عزیز خود ناراحت شدند، به یاد آورند که مرگ با برکت ایشان؛ چقدر برای جوانان این مرز و بوم الگوساز بود برای افرادی که مشتاقانه به سمت قرآن رفتند.
وی در پایان گفت: چقدر انسان ها باید تلاش کنند تا خداوند سبحان چنین مرگ با افتخار و با عزتی را نصیبشان کند.

ارسال نظرات