عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

منطقه آزاد ماکو خود را فراتر از اجرای قانون گمرکی می‌داند

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران خواستار اجرای درست ماده 12 قانون گمرک در منطقه آزاد ماکو شد و گفت: منطقه آزاد ماکو خود را فراتر از اجرای ماده 12 قانون گمرک می‌داند.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۳۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش بسیج،  فاطمه مقیمی در هشتمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران که صبح امروز در محل این اتاق برگزار شد با اشاره به اینکه به رغم کارهای عمرانی خوبی که در منطقه آزاد ماکو انجام شده اما تداخل امور با گمرک بازرگان در این منطقه نگران‌کننده به نظر می‌آید گفت: این منطقه برای بر اساس ماده 12 قانون گمرک عمل کند اما منطقه آزاد ماکو خود را فراتر از اجرای قانون فوق می‌داند.

وی افزود: از جمله پیشنهادات فعالان اقتصادی اجرای صحیح ماده 12 قانون گمرک جهت تسهیل امور و حفط منافع ملی در منطقه آزاد ماکو است.

مقیمی با تأکید بر اینکه تفاهم‌نامه منعقد شده میان طرف ایرانی و ترک باید به درستی و به صورت کامل اجرا شود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه یاد شده در خصوص ساعات کاری، بازرسی‌های یک طرفه و موردی باید به درستی صورت گیرد.

به گفته مقیمی در حال حاضر طرف ترک هشت ساعت کاری و طرف ایرانی 15 ساعت کاری در بخش گمرکات و ترانزیت مشغول فعالیت است که باید این ساعات کاملا با یکدیگر هماهنگ شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق تهران از پایان عملیات احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این فرودگاه در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار