در حال حاضر عدم خاک پوششی مناسب بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان است در حالی که وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به این امر بی‌اعتنا هستند.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۲۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
به گزارش بسیج، محمد حسن افشار رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان قارچ در خصوص تولید قارچ در کشور اظهار داشت: در حال حاضر با تولید روزانه 400 تن قارچ در کشور و افزایش صادرات، وضعیت تولید مناسب است و در حالی که عمده‌ترین صادرات قارچ به عراق است روزانه 10 تن قارچ به عراق و 2 تن قارچ به امارات و کشورهای همسایه شمالی به صورت هفتگی صادر می‌شود.

وی افزود: در واقع نوسانات شدید قیمت‌ها بستگی به وضعیت تولید دارد به طوری که با افزایش عرضه شاهد  افت قیمت‌ها در بازار هستیم و اکنون متوسط قیمت قارچ چه فله درجه یک بین کیلویی 5 هزار و 500 الی 5 هزار و 800 تومان است که با توجه به قیمت تمام شده قارچ تولیدکنندگان زیان می‌کنند.
 
افشار در ادامه بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه عدم خاک پوششی مناسب بزرگ‌ترین مشکل تولید کنندگان است که این امر می‌تواند تأثیر منفی در تولید داشته باشد و از طرفی محیط زیست ومنابع طبیعی نیز به طرق مختلف جلوی استخراج خاک خوب را می‌گیرد

رئیس هیئت مدیره تصریح کرد: وزارت جهاد نسبت به این مسئله بی تفاوت و دراین زمینه تاکنون کمکی به تولید کنندگان نکرده و این امر موجب خواهد شد سرمایه 4 الی 5 هزار میلیاردی تولید کنندگان به خطر بیافتد.
ارسال نظرات