علی اشرف خانلری
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه:
خبرگزاری بسیج: رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در آگاه سازی و پیشگیری از معضلاتی که سازمان بهزیستی و جامعه با آن دست به گریبان است، به عنوان ماموریت سطح یک بهزیستی، نخستین نشست خود را با اصحاب رسانه برگزار کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۴۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رحیم فاضلی نژاد در این نشست صمیمی به فلسفه وجودی سازمان بهزیستی و تشریح مأموریتها و اهداف این سازمان پرداخت و گفت: سازمان بهزیستی سازمانی متخصص، دانش مدار و پاسخگو است که به دغدغه ها و نیازهای جامعه هدف در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و امور اجتماعی می پردازد و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به جامعه هدف ارائه می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری عمده فعالیت های این اداره را در سه بخش : آگاه سازی (پیشگیری سطح یک)، اقدامات و فعالیت های مداخله ای (پیشگیری سطح دو) و اقدامات و خدمات توانمندسازی و بازتوانی را (پیشگیری سطح سه) عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی به عنوان تنها نهاد متولی بخش دولتی است که رسالت ارتقاء سطح رفاه اجتماعی اقشار نیازمند ، آسیب دیده و در معرض آسیب را بر عهده دارد.

وی آموزش را اساس سرمایه گذاری در بهزیستی دانست و گفت: هر چه بیشتر در زمینه آموزش سرمایه گذاری شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود. وی خاطر نشان کرد که بیش از 150 نوع فعالیت در حوزه های مختلف از بدو تولد تا کهنسالی، پیش از ازدواج، پیشگیری از معلولیت ها، مراکز شیرخوارگاه، مراکز بی سرپرست، بدپرپرست و ... تا شرایط آرمانی در سازمان بهزیستی انجام می شود که اگر بخواهیم در مورد هر کدام توضیح مختصری ارائه کنیم ده روز باید توضیح دهیم.

فاضلی نژاد همچنین به تشریح بخش های مختلف اداره بهزیستی پرداخت و گفت: حوزه معلولین و توانبخشی با وجود معاونت های مربوطه در زمینه فعالیت هایی از جمله توانبخشی ، اشتغالزایی و بازتوانی معلولان، حوزه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری ،حوزه امور اجتماعی و معاونت های زیرمجموعه شامل زنان خود سرپرست، بی سرپرست، افراد نیازمند، ایتام، بیماران اعصاب و روان، ام اس، بیماری های صعب العلاج که منجر به معلولیت  و ناتوانی جسمی و ذهنی می شود و …  در حال خدمت رسانی به بیش از 15 هزار نفر در حوزه های خصوصی و دولتی خدمات رسانی می کنیم و گستره افراد زیر پوشش به قدری بالا است که فقط 1600 نفر سالمند در یکی از مراکز ما نگهداری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف بهزیستی افرادی نیازمند، ناتوان، معلول و بیمار هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به آمار بالای افراد زیر پوشش سازمان توان خدمات دهی مطلوب و آرمانی به این افراد را ندارد و از خیرین خواست در این عرصه ورود کنند. فاضلی نژاد اضافه کرد: در همین راستا قصد داریم که در بهمن ماه جشن گلریزان با حضور خیرین نیک اندیش در سطح شهرستان برپا کنیم.

فاضلی نژاد بحث کمپ های ترک اعتیاد را یکی دیگر از موضوعات زیر پوشش این نهاد برشمرد و در پاسخ به این سئوال که چرا اغلب کمپ ها در شهرستان های اقماری تهران بویژه شهرستان ری قرار دارند، خاطر نشان کرد: ایجاد چنین کمپ هایی در نقاط مرکزی و شمال شهر به دلیل ارزش مکانی و نرخ بالای اجاره و زمین مقرون به صرفه نیست و لاجرم در حاشیه جنوبی تهران و سایر شهرستان ها اقدام به ایجاد کمپ می کنند که در شهرستان ری 56 کمپ مشارکت مردمی ترک اعتیاد وجود دارد که از این تعداد سه واحد ویژه بانوان است، 10 مرکز درمانی ad  و یک مرکز tc ویژه معتادان داوطلب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه مواد مخدر صنعتی سهل الوصول تر بوده و تهیه و ساخت آن به راحتی حتی در آشپزخانه انجام می شود و قیمت آن به شدت پایین و تقاضا برای خرید آن به سرعت رو به بالا است که اثرات ظاهری آن در بلند مدت خود را نمایان می کند و ضرورت دارد رسانه ها در جهت فرهنگ سازی و آشنایی خانواده ها با خطرات و عواقب زیانبار این بلای خانمانسوز که متاسفانه سن مصرف آن رو به پایین است تلاش کنند و ستون هایی در صفحات نشریات و سایت ها به این امر اختصاص یابد.

وی به وجود ۲۰۰۰ پرسنل در بهزیستی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک چهارم دولتی و بقیه بر اساس سیاست های دولت مبنی بر اصل ۴۴ قانون اساسی ، برون سپاری شده و توسط بخش خصوصی مثل مؤسسات خیریه، توانبخشی خصوصی، سازمان های مردم نهاد و … در حال خدمت رسانی به  جامعه هدف هستند.

 

ارسال نظرات