خبرهای داغ:
معاون هماهنگ كننده سپاه خوي؛

امر به معروف و نهی از منکر چتری که تمامی فرایض اسلامی را در بر گرفته است

در راستاي احياي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر معاون هماهنگ كننده سپاه خوي با مسئولين معاونت ها و مديران بسيج نشستي برگزار كرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۲۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، معاون هماهنگ كننده سپاه خوي در نشست امر به معروف و نهي از منكر در جمع مديران و مسئولين سپاه اين شهرستان گفت: فريضه امر به معروف همیشه بر نهی از منکر مقدم است، چرا كه همواره تشویق بر تنبیه و رفتار نامناسب تقدم دارد.

سرهنگ پاسدار قهرمان عيوضلو افزود: در فريضه مهم امر به معروف ابتدا بايد از تذكر شروع ;كرد و بايد در اين زمينه تذکر را همواره از خود آغاز كنيم تا در دیگران بتوانيم تاثیر گذار باشيم.

وي خاطر نشان كرد: نظام جمهوری اسلامی برای احیای حاکمیت دینی و توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی، نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که تذکر لسانی از راهکارهای احیای آن به شمار می‌رود.

عيوضلو با بیان این نكته که شرط تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر این است که در درجه اول خودمان به آن امر و نهی عالم و عامل باشیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک حرفه و مهارت است که باید عالمانه و با آگاهی کامل انجام شود، چرا که در صورت ناآشنایی به مصادیق و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها فایده‌ای نخواهیم برد بلکه ممکن است ضررهایی هم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مقطع کنونی که جامعه مسلمانان و مکتب اسلام، آماج حملات گوناگون دشمنان قرار گرفته است، تکلیف ما تعیین‌کننده‌تر و سنگین‌تر است و کوتاهی و درنگ در عمل به تکلیف می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

اين مقام مسئول در پايان ادامه داد: مديران و مسئولين ما علي الخصوص خواهران بايد با استفاده از ظرفيت حوزه استحفاظي و به كار بردن كارشناسان و مربيان تلاشهاي وافري در اين زمينه داشته باشند چراكه بر همگان مسلم است كه بانوان در جامعه از نظر تربيت نقش به سزايي دارند.

در ادامه اين جلسه حاضران شركت كننده در نشست در رابطه با راهكارهاي ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه ضمن بحث و تبادل نظر راهكارهايي را ارائه دادند.

ارسال نظرات