خبرهای داغ:
فرماندار دامغان:

بحران کم‌آبی اصلی‌ترین عامل مهاجرت روستاییان دامغان به شهر‌‌ها است

فرماندار دامغان با تأکید بر اهمیت توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی گفت: در سال‌های اخیر بحران کم‌آبی در کنار معضل اشتغال اصلی‌ترین عامل مهاجرت روستاییان شهرستان دامغان به شهر‌ها بوده است که با تمام توان جهت رفع آن تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۰۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، علی اصغر مجد در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاییان شهرستان دامغان با اولویت بررسی مسائل مربوط به طرح هادی روستایی، توزیع قیر رایگان و آب شرب روستایی که با حضور مدیران کل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب روستایی و راه و ترابری استان سمنان، مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه و دهیاران روستاهای دامغان در محل سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شناخت دقیق مسائل و مشکلات روستائیان گام نخست و کلیدی در رفع آن‌ها است.

فرماندار دامغان با اشاره به نقش مناطق روستایی در تولید داخلی و اهمیت استراتژیک آن، افزود: یکی از اهداف کلان توسعه در اغلب کشورها و از جمله کشور ما، کاهش بیکاری و توسعه فعالیت‌های شغلی است، لذا عمران و پوپایی روستا‌ها در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی توسعه در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ريشه تمامي مشكلات و معضلات، عقب ماندگي‌ها مثل فقر گسترده، نابرابري در میزان رشد، رشد سريع جمعيت و بيكاري فزاينده، در مناطق روستايي قرار دارد و عدم شناخت کافی نسبت به آنها بر گسترش این مشکلات می‌افزاید.

مجد با تأکید بر اینکه تمام تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر حل مشکلات مردم باشد و در این زمینه با جدیت و استفاده از تمام ابزارها و امکانات قانونی در جهت رفع مشکلات گام بردارند، اضافه کرد: شهرستان دامغان دارای چهار شهر دامغان،دیباج، کلاته رودبار و امیریه و دو بخش امیرآباد و مرکزی است که 56 دهیاری فعال در این دو بخش وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 27 دهیاری در بخش امیرآباد و 29 دهیاری دیگر در بخش مرکزی واقع شده است،21 هزار نفر جمعیت روستایی در دو بخش امیرآباد و مرکزی دامغان و 17 هزار نفر جمعیت شهری در سه شهر دیباج، کلاته رودبار و امیریه دامغان سکونت دارند.

فرماندار دامغان بابیان اینکه حفظ و افزایش اشتغال و تولید از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان این شهرستان است، اظهار داشت: مسئله آب به امنیت شهرها و روستاها گره خورده است، کمبود آب و بحران کم آبی منجر به مهاجرت معکوس از روستا به شهر شده و خالی شدن روستاها از سکنه بالطبع امنیت این مناطق را به خطر می‌اندازد.

مجد با اشاره به این‌که هدف ما توسعه متوازن روستاهاست، اضافه کرد: روستاهای شهرستان‌های دامغان علاوه بر پتانسیل‌های خوب اقتصادی به واسطه قدمت تاریخی ظرفیت و پتانسیل جذب گردشگر را دارد و این ظرفیت می‌تواند بستر رشد و توسعه روستاهای این شهرستان باشد.

در این نشست هر یک از دهیاران مشکلات روستا و منطقه خود را در حوزه‌های آب و فاضلاب روستایی، مسکن و راه روستایی بیان نمودند و پس از اعلام نظر مدیران کل دستگاه‌های مربوطه، فرماندار و روسای دستگاه‌های اجرایی و بررسی مسائل مطروحه تصمیمات لازم جهت رفع این مشکلات اتخاذ و یا دستورات لازم در این زمینه‌ها صادر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها