نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: باید مراقب نفوذ اقتصادی دشمن با کار فرهنگی و تبلیغات رسانه ای باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۹۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، ضمن هشدار نسبت به نفوذ اقتصادی غرب به جمهوری اسلامی ایران، گفت: طرح نفوذ اقتصادی دشمنان ما از سالها پیش آغاز شده است، دشمن در اولین گام از طریق برنامه های ضدفرهنگی توانست محصولات نامطلوب خود را راهی بازارهای ایران کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدت ها چیش از طریق تبلیغاتی که صورت گرفت برنج های خارجی بازارهای کشور را پر کردند و بعد از آن تکنولوژی های پخت آن و بعد دیدیم که به تدریج محصولات غربی در بین خانواده های ایرانی رواج پیدا کرده است و از طرفی هم اجناس و محصولات ایرانی در میان مردم کم رنگ می شد.

وی با اشاره به منسوخ شدن استفاده از ظروف مسی در بین خانواده های ایرانی، اظهار داشت: در سنت ایرانیان استفاده از ظروف مسی بسیار مورد توجه قرار داشت اما در سالهای اخیر با تبلیغات غلطی که صورت گرفت، رقبت مردم به استفاده از این ظروف به شدت کاش یافت و صنعت مس و مسگری که از جمله صنایع قدرتمند کشور بود رو به رکود رفت.

خسروی با بیان اینکه این تبلیغات سو موجب ورود ظروف خارجی به کشور شد، تصریح کرد: در حال حاضر مردم دریافته اند که استفاده از ظروف مسی فواید بسیاری داشته و تاکنون تحت تاثیر تبلیغات نادرست قرار گرففته بودند.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: این تنها یکی از مصادیق نفوذ دشمن در عرصه اقتصاد کشور ما بود و باید مراقب بود که نفوذ اقتصادی با کار فرهنگی و تبلیغات رسانه در کشور صورت می گیرد.

ارسال نظرات