باید در پساتحریم مراقبت کنیم تا سرمان مجددا کلاه نرود. باید دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص یافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۵۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش بسیج، صبح امروز دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس و اسفهبدی معاون وزیر صنعت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه‌ها 414 شرکت ایرانی و 496 شرکت خارجی از 20 کشور جهان شامل آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، انگلیس، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، بنگلادش، تایوان، تایلند، ترکیه، ژاپن ، دانمارک، فرانسه، چین، هند، هلند و کره جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 35 هزار و 800 مترمربع آخرین محصولات دستاوردهای خود را در زمینه قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین‌آلات تولید قطعات، مجموعه‌های تزئینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی و مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، به معرض نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نمایشگاه گفت: باید دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص یافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌سازی ایران در حد قطعه‌سازهای دنیا است گفت: در شرایط جدید باید خودروسازان همت مضاعف بکنند.

وی با اشاره به سفر هیأت‌های خارجی به ایران گفت: بسیاری از این هیأت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند اما بسیاری از آنها نیز برای سنجش بازار ایران سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: باید از شرکای قبلی که در سال‌های گذشته با آنها با مشکل مواجه شدیم در شرایط جدید غرامت بگیریم و می‌توان با خودروسازهای مطرح دنیا شرکت‌های مشترک تشکیل داد و خودروسازان ما باید در شرایط جدید بازارهای صادراتی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: باید در پساتحریم مراقبت کنیم تا سرمان مجددا کلاه نرود.

وی همچنین در بازدید از نمایشگاه ایران متافو با اشاره به رشد بالای چشمگیر شرکت‌‎های خارجی در این نمایشگاه گفت: کشورمان در تولید فولاد مزیت و پتانسیل بالایی دارد و در گذشته به خاطر برخی مشکلات حلقه‌های مفقوده‌ای در این صنعت ایجاد شد که امیدواریم با تلاش این مشکلات رفع شود.

وی تأکید کرد: باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و در سند چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد دیده شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که سرانه مصرف در کشور ما پایین است.

بنا به این گزارش ، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری صبح امروز با 217 شرکت ایرانی و 95 شرکت خارجی از 17 کشور شامل آلمان، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، امارت متحده عربی و ... در فضایی به متراژ بیش از 20 هزار مترمربع آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات و کالاها در زمینه انواع آهن، فولاد، صنایع معدنی و محصولات و ماشین‌آلات فولاد و آلومینیوم، مس و روی و کوره‌های صنعتی و ریخته‌گری عرضه می‌شود.

این نمایشگاه به مدت چهار روز تا پنج‌شنبه 28 آبان ماه از ساعت 9 صبح لغایت 5 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات