مهلت ارسال آثار به «جشنواره اعتياد و رسانه» تمدید شد

رييس چهارمين جشنواره اعتياد و رسانه گفت: دبيرخانه اجرایی جشنواره، در پی استقبال بسیار خوب علاقمندان و درخواست آنها، مهلت ارسال آثار را به جشنواره اعتياد و رسانه، تا 25 آذر ماه سال‌جاري تمدید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۹۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،  فرزين رحيم‌نظري صبح امروز در نشست خبری جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه كه در محل اين ستاد برگزار شد، گفت: اولين جشنواره اعتياد و رسانه حدود 8 سال پيش و در حوزه رسانه‌های مکتوب استارت خورد و با توجه به استقبال علاقمندان، بخش دیداری و شنیداری به آن اضافه شد و دوره‌ بعدي آن نيز غنی تر و پربارتر برگزار شد و اميدواريم دوره چهارم كيفي ترو پربارتر از دوره هاي پيشين برگزار شود .


وی با اشاره به اهداف جشنواره بيان كرد: حساس‌سازي رسانه‌ها نسبت به مقوله اعتياد و مبارزه با آن، تحقق رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر و ديده شدن آثار رسانه‌ها در اين عرصه از جمله اهداف مهم جشنواره مي‌باشد.

مديركل روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدرتصريح كرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتياد در تلاش هستيم یک جریان‌سازی رسانه‌ای عليه اعتياد بوجود آوريم و اهالي رسانه بیشتر به این موضوع بپردازند که خوشبختانه طي دو سال گذشته و با مطرح شدن رويكرد اجتماعي مبارزه با مواد مخدر از سوي وزير كشور و دبيركل ستاد، مشاركت مردم و مسوولان در اين حوزه جدي‌تر شد.

رحيم‌نظري ادامه داد: معتقديم هر فردي در هر قشري از جامعه، قدمي در حوزه پيشگيري از اعتياد بردارد،‌ ارزشمند است، چرا كه يك نوشته، يك خبر، يک قطعه موسيقي، يك فيلم يا تيزر مي‌تواند تاثير قابل ملاحظه‌اي در عدم گرايش مخاطب به اعتياد داشته باشد.

وي افزود: طي دوسال گذشته وزیر كشور و دبيركل ستاد، جلسات مختلفی با گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، خیرین، مددكاران، بسيج، هلال احمر، كميته امداد امام خميني(ره)... با هدف ايجاد حساسيت و مشاركت‌جويي اقشار مختلف جامعه برگزار كرد كه شاهد جهش خوبي در فرآيند مبارزه با مواد مخدر بوديم.

رييس چهارمين جشنواره اعتياد و رسانه اظهار داشت: بعد از اين جلسات، گروه‌هاي مختلف به صورت خودجوش به فعالیت پرداختند و آثاری را خلق كردند، به عنوان مثال در يك سال و نيم گذشته 4 فيلم سينمايي همچون عصر يخبندان، لامپ صد و... ساخته شد كه نشان از ايجاد دغدغه اهالي سينما به مقوله اعتياد است. در این فیلم‌ها، آگاهی‌های خوبی در زمینه عواقب و عوارض سوء گرايش به اعتياد به مخاطبان منتقل شده است .

رحيم‌نظري با بيان اينكه رسانه‌ها‌ بازوان اصلي ستاد در تحقق رويكرد اجتماعي مبارزه با مواد مخدر هستند، گفت: گرایش به سمت استفاده از موادمخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها زنگ خطری است که تمام اقشار مختلف مردم باید با حساسیت متوجه آن باشند، در این راستا نقش رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما در جهت افزايش آگاهي مردم و مسوولان و و مشاركت‌جويي آنان بي بديل است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه در مبارزه با اعتياد بايد عزم ملی ایجاد شود،‌ گفت: در اين راستا نیاز به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر داریم و همه دستگاه‌ها و گروه‌هاي مرجع در جامعه مي‌بايست در اين عرصه همکاری کنند به گونه‌اي كه این مسئله دغدغه همگان شود.

مديركل روابط عمومي ستاد در ادامه به آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره اشاره و بيان كرد: تاكنون 170 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده است و با توجه به تماس مكرر علاقمندان، مهلت ارسال آثار به جشنواره اعتياد و رسانه، تا 25 آذر ماه سال‌جاري تمدید شد، لذا علاقمندان می‌توانند آثار خود را در حوزه رسانه‌های مکتوب در بخش‌های خبر، گزارش، گفت و گو، مقاله، یادداشت و سرمقاله، نقد، عکس خبری، طرح و کاریکاتور ارسال کنند.

به گفته رحيم‌نظري، رسانه‌های شنیداری مي‌توانند آثار خود را در بخش‌هاي مستند، مستند گزارشی، و اطلاع‌رسانی، برنامه تعاملی، برنامه گفت و گو محور، نمایش رادیویی، برنامه مجله ای، پادکست، آنونس آرم استیشن و رسانه‌های دیداری در بخش‌های فیلم کوتاه داستانی، فیلم های بلند ویدیویی، برنامه های ترکیبی، مستند، پویا نمایی، نماهنگ و تله تئاتر ارسال کنند. 

وي در پايان با بيان اينكه اختتاميه جشنواره بهمن ماه سال‌جاري برگزار مي‌شود، گفت: علاقمندان براي اطلاع از چگونگي شركت در اين جشنواره مي‌توانند با مراجعه به نشريات كثير الانتشار و همچنين سايت ستاد مبارزه با مواد مخدر به نشاني www.dchq.ir فرم هاي مربوطه را دريافت كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار