خبرهای داغ:
پیشنهاد فعالیت کتابخانه های سیار روستایی درشهرستان های سمیرم؛فریدونشهروداران مطرح گردیده است،همچنین طرح تاسیس کتابخانه های سیار درمنطقه حصه نیزبه شهرداری اصفهان داده شده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۷۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان اصفهان گفت: بیش از ششصد هزار جلد کتاب در مراکز کانون اصفهان وجود دارد وما آماده ایم تا با همکاری انجمن کتابخانه های استان،کتاب های بیشتری در اختیار کودکان و نوجوانان قراردهیم.

حامد عسگری فر؛ درمراسم تقدیرازاعضای برترکتابخوان مراکزکانون پرورش فکری وجشن هفته کتاب؛ که با حضورمدیر کل ارشاد اصفهان برگزار شد تاکید کرد: هم اکنون در شصت مرکز کانون استان، 606 هزار جلد کتاب موجود است که صد و هشت هزار عضو مراکز از این کتاب ها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه سرانه امانت کتاب برای هرعضو 7 کتاب است که این موضوع نشان دهنده استقبال اعضا از کتاب های مراکز کانون می باشد ادامه داد: در مراکز کانون 10 فعالیت با محوریت کتاب انجام می شود و امروز اعضای برگزیده کتابخوان که در تابستان امسال بیش از 100 جلد از کتاب هاب کانون را مطالعه و مورد بحث قرار داده اند مورد تقدیر قرار می گیرند.

عسگری فر؛همچنین با اشاره به وجود روستاهای محروم دراستان اظهار کرد: کانون پرورش فکری استان آمادگی دارد تا با همکاری دیگر سازمان ها و افزایش تعداد کتابخانه های سیار روستایی در نقاط محتلف استان امکانات بیشتری را در خدمت خانواده ها و فرزندان قرار دهد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد فعالیت این کتابخانه ها درشهرستان های سمیرم؛فریدونشهروداران داده شده است.مربیان سیار روستایی فعالیت های فرهنگی،نمایش خلاق و قصه گویی را به خوبی می توانند در این کتابخانه هاانجام دهند.اگر حتی 2 واحد سیار روستایی ایجاد کنیم خوب است.

عسگری فربیان داشت: پیشنهاد تاسیس کتابخانه های سیارروستایی کانون در منطقه حصه را به شهرداری اصفهان داده ایم که اگر این مسئله حل شود یکی از مهمترین مراکزروستایی امور فرهنگی در ان صورت می گیرد.

وی درادامه خطاب به مربیان کانون گفت:شیوه نامه طرح نوآوران تا چند هفته آینده توسط کارشناسان فرهنگی تنظیم می شود که مربیان از آذرماه تا پایان سال فرصت دارند تا با مطالعه و بررسی، طرح های خود را به کارشناسی فرهنگی ارسال کنند.

عسگری فرافزود:مربیان با ایده های خلاق و جذاب روش های جذب و استمرارحضوراعضا در مراکز کانون را مطرح کنند.

مدیرکل همچنین اعضای مراکز را به انس با کتاب تشویق کرد و گفت:علاوه بر تابستان در تمامی ایام سال نیز مطالعه و کتابخوانی را در اولویت قرار دهید و سعی کنید علاوه بر ساعات حضور در کانون در طول هفته به ویژه قبل از خواب نیز کتاب بخوانید.

دراین مراسم از 120 نفر از اعضای برگزیده کتابخوان کانون استان اصفهان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/63055/


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها