مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه دو میلیارد ریال برای نیاز فوری کتاب دانش آموزان، دانشجویان، روحانیان و اقشار مختلف مردم از سوی این نهاد فرهنگی در استان هزینه می شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۵۸۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

حسین مسگرانی روز یکشنبه جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالجاری حدود 800میلیون ریال به منظور حمایت از ناشران و مولفان در سیستان و بلوچستان از آنان کتاب چاپ اول خریداری شده است.
وی گفت: امسال اقداماتی برای تجهیز کتابخانه های استان به دیجیتال در حال انجام است که هنوز کافی نیست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه کانونهای فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت های این نهاد است که در کنار آن به کتابخانه های این مراکز توجه خواص می شود.
مسگرانی افزود: همزمان با آغاز هفته کتاب برنامه های مدونی برای اهل فرهنگ، کتاب و کتابخوانی در استان در نظر گرفته شده است.
وی بر وقف فرهنگ اهدای کتاب در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: این امر می تواند در راستای اهداف برخورداری از کتاب مفید باشد و کتابها نیز بیشتر در مناطق کم برخوردار توزیع می شود.
وی بیان کرد: سهم مردم سیستان و بلوچستان از آثار فرهنگی و هنری نسبت به سایر استان های کشور بسیار ناچیز است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم این استان نقش کمی در زمینه های موسیقی، کتاب، مجلات، مطبوعات، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی دارند.
مسگرانی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در سیستان و بلوچستان گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از بهمن ماه آتی در استان برپا می شود.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه از ناشران و مولفان سیستان و بلوچستان تقدیر می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است که هرساله مورد استقبال ناشران و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر قرار می گیرد.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور بر اساس سرشماری سال 1390 افزون بر دو میلیون و 534 هزار نفر جمعیت دارد.
24 تا 30 آبان به عنوان هفته کتاب و کتاب خوانی در کشور نامگذاری شده است.

ارسال نظرات