فولکس واگن سرگرم مذاکره با بانک‌های متعدد به منظور فاینانس 20 میلیارد یورو (21.5 میلیارد دلار) برای تهیه نقدینگی لازم در بحران تقلب آلایندگی است.
کد خبر: ۸۵۹۴۴۸۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش بسیج، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: فولکس واگن در حال حاضر به این پول نیاز ندارد و درصدد تامین پول اضافی برای ایجاد یک صندوق مالی است.

رؤسای این خودروساز در همین راستا با مقامات ده‌ها بانک در مقر خود در وولفسبورگ آلمان دیدار خواهند کرد.

فولکس واگن در بیانیه ای به بلومبرگ اعلام کرد این خودروساز همواره بر این باور بوده که داشتن ابزارهای فاینانس مختلف، انعطاف پذیری لازم را برای عرضه گزینه‌های فاینانس مناسب و رقابتی برای مشتریانش و همچنین نیازهای سرمایه گذاری صنعتی فراهم خواهد کرد.

رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی از سپتامبر که برای نخستین بار این شرکت به آن اقرار کرد، گسترش یافته است. این خودروساز که اوایل ماه جاری اذعان کرد میزان آلایندگی دی اکسید کربن حدود 800 هزار خودروی تولید این شرکت کمتر از میزان واقعی برآورد شده است، باید برای 11 میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان فراخوان دهد.

بر اساس برآورد بانک بارکلیز، هزینه‌های مشکلات آلایندگی فولکس واگن تا سال 2017 ممکن است به حدود 25 میلیارد یورو برسد.

ساشا گومل، تحلیلگر کومرس بانک این اقدام فولکس واگن را کاملا منطقی توصیف کرد و گفت: این خودروساز برای حمایت از رتبه اعتباری خود باید نشان داد که در زمینه نقدینگی مشکلی نخواهد داشت زیرا اگر موسسات اعتبارسنجی به این نتیجه برسد که شرکتی نقدینگی ندارد در این صورت رتبه اش را تنزل خواهند داد که باعث گران شدن فاینانس می‌شود.

به گفته منابع آگاه، یونی کردیت و سیتی گروپ از جمله بانکهایی هستند که هر یک حدود 2.5 میلیارد یورو وام را به فولکس واگن پیشنهاد کرده اند.

فولکس واگن روز جمعه کاهش فروش خودروهای جدید در اکتبر را اعلام کرد که نتیجه کاهش چشمگیر فروش در بعضی از بازارهای نوظهور و مشکلات برند فولکس واگن از رسوایی آلایندگی این خودروساز در آمریکا و اروپا بود.

فروش جهانی این خودروساز ماه گذشته 3.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 831 هزار و 300 دستگاه رسید. فروش فولکس واگن در 10 ماه اول امسال 1.7 درصد افت کرده و به هشت میلیون و 300 هزار دستگاه رسیده است.

منبع:اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات