ایوانا کوتاسووا/تحلیلگر سی‌ان‌ان‌مانی/اوباما در حاشیه نشست گروه 20 در ترکیه:
رهبران گروه 20 پس از آنکه مسائل مربوط به رشد اقتصاد جهانی و بحران‌های حاشیه آن را مورد بررسی قرار دادند در عصر یکشنبه به معضل تروریسم و بحران پناهندگان پرداختند.
کد خبر: ۸۵۹۴۴۷۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش بسیج، حمله تروریستی که منجر به کشته شدن بیش از 120 نفر در پاریس شد به اصلی‌ترین بحث در دیدار رهبران گروه 20 و نشست آن‌ها در ترکیه تبدیل شده‌است.

اما در نهایت اتفاقات وحشتناکی که در پاریس پایتخت فرانسه به وقوع پیوست به بحث اصلی تبدیل شد. برخی از رهبران در طول نشست و کنفرانس مطبوعاتی ساکت نشستند و تماشا کردند.

اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه تنها عضو غیرحاضر در جلسه بود. او سفر خود را به این نشست کنسل کرد تا به مسائل مربوط به وطن خود بپردازد. لارن فابیوس نخست‌وزیر فرانسه به جای او حضور داشت.

رئیس‌جمهور امریکا باراک اوباما و وزیر امور خارجه این کشور جان کری در این نشست حضور دارند. اوباما در ابتدای این نشست طی یک سخنرانی اظهار کرد ایالات متحده امریکا تلاش خود را برای حذف داعش از جهان دو برابر خواهد کرد.

اوباما گفت: «کشتار مردم مظلوم به دلیل ایدئولوژی‌های غلط تنها مربوط به فرانسه و ترکیه نیست، بلکه این حمله‌ای به تمدن بشری بوده‌است.»

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست حضور داشت. او گفت: «این نشست در غم‌انگیزترین دوران رخ داده و نیاز به اقدام متحدانه را برجسته می‌کند.»

بحران پناهندگان در اروپا اصلی‌ترین بحث روز است. در این بین ترس و وحشت از داعش همه جا را فراگرفته‌است. به نظر می‌رسد باید اقداماتی برای مقابله با این پدیده‌ها صورت بگیرد.

برخی از رهبران در زمینه نپذیرفتن مهاجران در واکنش به این حمله تروریستی، هشدار داده‌اند.

جان کلاد جانکر رئیس کمیسیون اروپایی تأکید کرده‌است که نمی‌توان مهاجران پاریس را متهم به این حمله کرد.

برخی از کشورهای گروه 20 نظیر آلمان و ایالات متحده امریکا در طول این نشست از ترکیه درخواست کرده‌اند که مرزهای خود در سوریه را بیشتر تحت کنترل و مراقبت قرار دهد.

منبع: صدای اقتصاد



ارسال نظرات