مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند گفت: امسال با افزایش تولید عسل در شهرستان ۳۰۰ تُن عسل در شازند تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۹۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
رامین اخلاصی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند،  در خصوص تولید عسل در شازند گفت: امسال با افزایش تولید عسل در شهرستان ۳۰۰ تُن عسل در شازند تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان شازند با داشتن ۲۵ هزار کندوی زنبور عسل از نظر کمیت در رتبه اول استان مرکزی قرار دارد و از نظر کیفیت نیز می توان گفت عسل شازند در رتبه اول قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند اظهار کرد: توجه به اصول ترویجی باعث شده تا میزان برداشت عسل از کندوهای شهرستان نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه شود.

اخلاصی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک برَند خوب برای عسل تولیدی شهرستان هستیم اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان شازند، بستر بسیار مناسبی برای تولید عسل در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت زنبورداری بر روی سلامت وامنیت غذایی مردم و رشد و توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: ۷۰ درصد تولیدات عسل در شهرستان شازند به استان های همجوار و شهرستان های استان مرکزی صادر می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه بسته بندی عسل نیز مجوز یک صنعت بسته بندی اخذ شده که در شرف راه اندازی است.

ارسال نظرات