رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان ایجرود:
در حال حاضر، 852 نفر در سطح تعاونی های فعال شهرستان ایجرود اشتغال دارند.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۵۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان ایجرود گفت: یکی از اولویت های این اداره در سال جاری تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال و راکد است و در صورتی که این تعاونی ها با مساعدت هایی که در نظر گرفته می شود همچنان غیرفعال باقی بمانند، انحلال آنها اعلام می شود.

محمدرضا رهروی افزود: کمبود منابع مالی، نبود تخصص کافی، پراکندگی اعضا، محدود شدن زمینه فعالیت و اشباع شدگی در حوزه فعالیت را از جمله دلایل راکد شدن برخی تعاونی ها در این شهرستان برشمرد.

رهروی یادآور شد: در زمان حاضر، 852 نفر در سطح تعاونی های فعال این شهرستان اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه حوزه های کشاورزی، صنعتی، فرش دستباف و خدمات دارای بیشترین تعداد تعاونی ها در سطح این شهرستان هستند،خاطر نشان کرد: 42 تعاونی در حوزه کشاورزی این شهرستان وجود دارد که تعداد 17 مورد از آن ها راکد و غیر فعال هستند.

رهروی تصریح کرد: صنایع دستی، فرش بافی، صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و پرورش ماهی قزل آلا، از زمینه هایی هستند که در این شهرستان ظرفیت تشکیل تعاونی های تولید در آن ها وجود دارد.

وی افزود: در صدد هستیم با اعطای مجوز پشتیبان به برخی تعاونی ها، از این طریق زمینه حمایت از تعاونی های کوچک در جهت تسهیل ارتباطات و بازاریابی برای آن ها را فراهم کنیم.

ریئس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان ایجرود گفت: نیمه دوم سال جاری سعی داریم تا با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها، ظرفیت و توانمندی های بخش های مختلف در سطح شهرستان را شناسایی و احصا کرده و از آن ها برای ایجاد و راه اندازی تعاونی ها حمایت کنیم.

ارسال نظرات