خبرگزاری بسیج: دانش آموزان شهرستان پاکدشت در قالب کاروان راهیان نور از مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اين شهرستان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۵۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فرمانده سپاه پاكدشت در مراسم بدرقه دانش آموزان به اردوي راهيان نور با اشاره به شبيخون فرهنگي دشمن، حضور کاروان های راهیان نور در رزمگاه شهدا، را مصداق تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان دانست.

کمال محمدبیگی گفت: ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی بین شهدا و دانش‌آموزان، سبب شکل گیری روحیه استکبارستیزی، عدالت خواهی، شهادت طلبی و از خودگذشتگی در نسل جوان جامعه می‌شود.

وی با تأکید بر نقش انکار ‌ناپذیر حرکت راهیان نور در پیوند نسل جدید با نسل دوران دفاع مقدس بيان کرد: دانش‌آموزان، سرمایه‌های اعتقادی و معنوی ایران زمین در عرصه‌های مختلف انقلابی و اسلامی و تبیین سیره و فرهنگ ایثار و مقاومت در دوران معاصر هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت افزود: در این اعزام، 300 نفر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب كشور بازدید می کنند.

وي تصریح کرد: این دانش آموزان به مدت 3 روز به مناطق عملیاتی اعزام شدند و ضمن بازدید یادمان های شهدا، از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده بهره مند می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به توطئه های دشمنان برای انحراف نسل جوان خاطر نشان کرد: حضور کاروان های راهیان نور در رزمگاه شهدا، مصداق تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان است و دانش آموزان باید با بهره گیری از فضای معنوی یادمان‌های دفاع مقدس و الگو قرار دادن شهدا، آینده این انقلاب را به خوبی رقم زنند.

محمدبیگی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: دانش آموزان عزیز در جریان این سفر معنوی به نگارش دل نوشته‌ها و خاطرات خود اقدام کنند چراکه از اين سفرها، همين سفرنامه ها و خاطرات هست كه باقي مي ماند، ضمن آنكه به بهترین این آثار جوايز نفيسي از جمله كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهدا می شود. شايان ذكر است هرساله كاروان هاي زيادي در قالب كاروان هاي دانش آموزي، دانشجويي، طلاب و خانوادگي از اين شهرستان به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام مي شوند.

 

 

ارسال نظرات