علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: مشاور فرهنگي سازمان صدا و سيما، قانون اساسي دولت آمريكا را برگرفته از سياست معاويه دانست و خاطر نشان كرد: سه روش مهم و اصلي معاويه تطميع، تبليغ و تهديد بود.
کد خبر: ۸۵۹۴۰۴۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد كدخدا رستم در كلاس اخلاق بسيجيان شهرستان پاكدشت با اشاره به اهميت امر به معروف و نهي از منكر گفت: اولين نكته در اجراي امر به معروف، عامل بودن خود شخص آمر است و اينكه خودمان را چقدر باور داريم.

وي افزود: باور، ياور است؛ بايد به چيزي كه گفته مي شود باور داشت، اگر به رزاق بودن خدا باور هست؛ پس چه نيازي هست كه به فكر اين باشيم كه  فلاني از ما خوشش مي آيد يا نه؟

مدرس حوزه علميه با بيان اينكه قرار نيست راه بيفتيم و در خيابان امر به معروف كنيم، تأكيد كرد: ابتدا بايد از خودمان شروع كنيم، متأسفانه امروز در جامعه، جوان‌ها چيزهايي را مي شنوند كه با ديده هايشان متفاوت است، بايد منكرات را خودمان هم زشت ببينيم.

وي با اذعان به اينكه گاهي عده اي منكرات را گردن جوانتر ها مي اندازند و مي گويند "زورمان به جوان‌ها نمي رسد"، ادامه داد: آيا آنها زورشان به خودشان هم نمي رسد؟

اين خطيب شهر تهران خاطر نشان كرد: بيشترين نصيحت علامه طباطبائي به شاگردانش اين بود كه "خودتان را بفهميد!"

وي ياد آور شد: با آقا بيا آقا بيا، كار به جايي نمي بريم؛ بايد خودمان را امام زماني كنيم!

شاگرد مرحوم حاج اسماعیل دولابی اظهار داشت: دلايل محبوبيت بالاي رهبري و علماي اسلام، خدايي بودن آنهاست كه به آساني به عمق دل‌ها نفوذ مي كنند.

وي با گريزي به سياست ورزي آمريكا، قانون اساسي اين دولت را برگرفته از سياست معاويه دانست و خاطر نشان كرد: سه روش مهم و اصلي معاويه تطميع، تبليغ و تهديد بود.

مشاور رسانه ملي تصريح كرد: معاويه براي به دست آوردن دل ديگران و گسترش حكومت ابتدا اطرافيان را با سه عامل شهرت، شهوت و شكم به طمع مي انداخت و در صورت پاسخ نگرفتن از اين راه به تبليغ سالم بودن حكومت خود مي پرداخت و در نهايت در صورت عدم دريافت پاسخ دلخواه اقدام به تهديد مي كرد.

وي اذعان كرد: امروز آمريكا هم همين سياست معاويه را كه به فرزندش يزيد هم وصيت كرده بود را به ارث برده و اجرا مي‌كند.

  كدخدا رستم در پايان 8مورد عامل بودن آمر، اولويت بندي معروف، مخاطب شناسي، موقعيت شناسي، استمرار، استفاده از همه ظرفيت‌ها، رعايت مراتب افراد و گذاشتن راه فرار در اوامر را مهم ترين عناصر در اجراي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت: خوب ديدن هم لازمه‌ امر به معروف و نهي از منكر درست است.

 

ارسال نظرات