یک کارشناس ایمنی ساختمان هشدار داد:
یک کارشناس ایمنی ساختمان با بیان این‌که آبان‌ماه اولین پیک موج مرگ زمستانی است، عمده دلیل این مساله را بی‌توجهی نسبت به دودکش‌های مسدود شده عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۳۹۹۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش بسیج، جواد نوفرستی اظهار کرد: در آبان ماه بخاری‌ها معمولا بدون توجه به نکات ایمنی نصب می‌شوند؛ در حالی که ممکن است دودکش‌ها در فصل گرما به دلایل متعدد از قبیل افتادن پرنده، نخاله ساختمانی یا زباله مسدود شده باشند اما مردم با توجه به ذهنیت سالم بودن بخاری در سال گذشته و بدون آگاهی از مسدود بودن دودکش اقدام به نصب بخاری می‌کنند و در اولین شب‌های نصب بخاری دچار حادثه می‌شوند.

وی، دومین موج حوادث زمستانی را دی‌ماه دانست و گفت: در دی ماه دما به زیر صفر می‌رسد. به همین دلیل مردم در و پنجره‌ها را می‌بندند و تهویه هوا را مختل می‌کنند، در این حالت اکسیژن تمام می‌شود و بدسوزی اتفاق می‌افتد که این نشانه تولید گاز منواکسید کربن است. در این شرایط کوچک‌ترین مشکلی در دودکش باعث نشر گاز CO می‌شود.

رییس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش انجمن جامعه ایمن به مردم توصیه کرد دودکش‌ها را در داخل خانه و پشت بام در شروع راه‌اندازی و هفته‌ای یک بار چک کنند. هم‌چنین هر از گاهی دقت شود که دودکش از دیوار جدا نشده باشد.

به گفته نوفرستی، حوادث ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن می‌تواند منجر به مرگ خاموش یا ایجاد اثرات ماندگار روی افراد آسیب‌دیده تا آخر عمر شود.

منبع : اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات