روحانیت، تغییر و دگرگونی معنوی در رزمندگان را، به زیبایی به وجود می‌آورد/ برخی از روحانیون به حضور در کمتر از سنگر کمین راضی نمی‌شدند؛ موضعی که آسیب‌پذیرترین نقطه‌ی جبهه بود/۲۲ نفر طلبه‌ی استان هرمزگان با استاد خود به جبهه آمدند و همه شهید شدند…
کد خبر: ۸۵۹۳۸۰۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"سومین یادواره ۱۳۰ شهید روحانی استان کرمان به همت هیئت راویان انتظار(طلاب استان کرمان مقیم قم) و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد استکبار ستیزی و مبارزه با خط نفوذ؛ درمحل موسسه پژوهشی امام خمینی(قدس سره) در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این آئین که برگزار گردید؛ حجت الاسلام اسماعیل سعادت نماینده وقت ولی فقیه در لشکر ۴۱ ثارالله، اظهار کرد: تاثیر‌گذاری روحانیت در عملیات‌ها و دفاع مقدس نقشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید اثر گذاری معنوی حضور روحانیت در جبهه را بررسی کنیم، حضوری که آرام بخش، اطمینان بخش و موجب تقویت روحیه رزمندگان بود.

حجت الاسلام سعادت خاطر نشان کرد: در عملیاتی که موفقیت حاصل نمی‌شد و روحیه رزمندگان ضعیف می‌شد؛  حضور روحانیت برای تقویت روحیه این عزیزان بسیار موثر بود.

وی ایجاد فضای معنوی با حضور؛ گفتار و رفتار برادران روحانی در جبهه را مورد توجه قرار داد و گفت: هر جا روحانی در بین رزمندگان حضور داشت، شاهد ارتقاء روحیه آن‌ها بودیم و هر جا روحانی نبود بالعکس، شاهد ضعف‌هایی بودیم.

حجت الاسلام سعادت با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از کارهای اصلی که انجام دادیم، جمع کردن همه طلبه‌های گردان‌های لشکر ۴۱ ثارالله برای ایجاد فضای معنوی در شب‌های وداع قبل از عملیات بود.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت، تغییر و دگرگونی معنوی در رزمندگان را، به زیبایی به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: ما در لشکر ۴۱ ثارالله خلاء حضور روحانیت را نداشتیم و نیاز خود را از مدرسه کرمانی‌ها در قم، روحانیونی که با فرمانده گردان‌ها ارتباط داشتند و روحانیون کرمان تامین می‌کردیم و ضمناً حاج آقا جعفری امام جمعه کرمان در حضور روحانیت در جبهه بسیار تاثیرگذار بودند.

حجت الاسلام سعادت افزود: برخی از روحانیون به حضور در کمتر از سنگر کمین راضی نمی‌شدند؛ موضعی که آسیب‌پذیرترین نقطه‌ی جبهه بود.

حجت الاسلام سعادت با بیان اینکه رمز مقاومت رزمندگان؛ حضور معنوی روحانیت بود، ابراز کرد: بعد از دروان دفاع مقدس نیز در بحران عراق اولین چیزی که مد نظر قرار دادیم حضور روحانیت برای مقاومت در کنار مردم بود که در این رابطه تعداد زیادی از روحانیون عراقی مقیم قم را برای حضور در کنار مردم و مقابله با حضور امریکا، به این کشور اعزام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: با هدایت مراجع عراق و هدایت مقام ولایت در ایران و نقش‌آفرینی سردار سلیمانی در عراق، دست امریکا از این کشور کوتاه شد.

9

۲۲ نفر طلبه‌ی استان هرمزگان با استاد خود به جبهه آمدند و همه شهید شدند

در ادامه حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز اظهار داشت: در دوران جنگ در مجموعه‌ی فرماندهان قرارگاه؛ فرماندهان محور، فرماندهان گردان و در بین غواصان  نیز روحانی داشتیم.

حجت الاسلام شیرازی خاطر نشان کرد: یکسری از روحانیون در جبهه به طور ثابت حضور داشتند و یکسری در هنگامه عملیات‌ها می‌‍آمدند.

وی ابراز نمود: قبل از عملیات کربلای ۴ آمار روحانیون لشکر را گرفتیم و جمع زیادی از طلاب در معاونت‌ها بودند که آمار صحیحی نداشتیم و همایشی برای به دست آوردن این آمار برگزار کردیم.

برادر شهید حجت الاسلام علی شیرازی مسئول تبلیغات جبهه و جنگ؛ در ادادمه اظهار کرد:  قبل از عملیات کربلای ۵ و بعد از عملیات کربلای یک حاج آقا احمدی امام جمعه بندرعباس به لشکر ثارالله آمدند و پیرامون حضور روحانیت در جبهه با ایشان رایزنی شد که ایشان نقش مهمی را در این رابطه ایفا نمودند.

وی افزود: در برهه‌ای ۲۲ نفر طلبه‌ی استان هرمزگان با استاد خود حاج آقا نعیمی‌پور به جبهه آمدند و در گردان ۴۲۲ که مربوط به نیروهای بندرعباس بود پخش شدند و همه شهید شدند.

این یادگار دفاع مقدس، گفت: ما دنبال حضور هر چه بیشتر روحانیون در دفاع مقدس بودیم و ائمه جمعه استان‌های کرمان؛ سیستان و بلوچستان و هرمزگان که رزمندگانشان در لشکر ۴۱ ثارالله جمع شده بودند؛ در اعزام نیرو و طلبه به جبهه‌ها نقش مهمی داشتند.

حجت الاسلام شیرازی افزود: هیچ گردانی قبل از عملیات، بدون روحانی نبود و برخی فرمانده گردان‌ها برای بردن روحانی به گردان خود، دعوا می‌کردند.

وی از نقش و حضور شهید حجت الاسلام شیخ شعاعی در صحنه‌های دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این بزرگوار در تقویت روحیه معنوی رزمندگان بسیار تاثیرگذار بود.

 جمع‌آوری جعبه سفید اطلاعات لشکر ثارالله

در این آئین حجت الاسلام حسین جلالی از یادگاران دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور یادگاران آن دوران در این مراسم،  طی سخنانی گفت: امشب جعبه سفید اطلاعات لشکر و دفاع مقدس را برای رمز گشایی اینجا جمع کرده‌ایم.

وی افزود: در عملیات کربلای ۴ و ۵  هزار طلبه و روحانی با امضای طوماری که در موزه دفاع مقدس کرمان موجود است؛ شرکت کردند.

وی تقدیم ۶۰۰ شهید و مجروح در این دو عملیات را مورد اشاره قرار داد و در ادامه به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت.

این مراسم با پخش نماهنگ از خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و روضه خوانی حجت الاسلام موسوی همراه بود.


ارسال نظرات