علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: امام جمعه قرچك يکي از درسهاي عاشورا را توليد غيرت ديني دانست که ضامن ماندگاري ارزشها و رفع و دفع ضد ارزشها در ميان مؤمنين و مؤمنات است.
کد خبر: ۸۵۹۳۷۹۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حجت الله اسماعيلي با اشاره به حكمت 133 نهج البلاغه گفت : "چقدر عبرتها فراوانند و عبرت آموزي کم " ، "دنيا گذرگاه است نه قرارگاه" ، "مردم دو دسته اند، دسته اي خودشان را مي فروشند و تباه مي شوند و دسته اي خودشان را مي خرند و آزاد مي کنند".

وي افزود: همه ماه‌های خدا سیاسی يا عبادي است، امتحان عملي خداوند در ميدان سياست انجام مي شود، در ميدان عبادت اکثرا موفقند و در ميدان سياست اکثرا بازنده، محرم و صفر ماه امتحان اهل حق و اهل باطل است.

وی اظهار داشت: در زيارت اربعين امام صادق(ع) مي فرمايد:"پروردگارا حسين(ع) خون پاکش را در راه تو بخشيد تا بندگانت را از جهالت و حيرت و گمراهي نجات بخشد.

وي گفت: يکي از وظايف مهم و تأثيرگذار مسلمانان به ويژه شيعيان برائت از مشرکين و کفار است، با ظالمان، ستمگران و مستکبران همدست و دوست شدن برابر است با نابودي و خداوند در سوره هود مي فرمايد: "و به کسانى که ستم کرده اند (دين خدا را نپذيرفته اند) اعتماد نکنيد که آتش دوزخ به شما مى رسد و در سراى آخرت جز خدا براى شما دوستانى يارى رسان نيست و آن گاه است که از سوى هيچ کس يارى نمى شويد".

رئيس ستاد احياء امر به معروف و نهي از منکر شهرستان قرچک تأکيد کرد: يکي از عوامل غربت و مظلوميت ائمه معصومين(ع) تنها گذاشتن آن بزرگواران و گرايش امت به باطل بود و البته اين گرايش به باطل و گريز از حق باعث بدبختي آنها شد.

وي اظهار داشت: ايمان به نصرت الهي و قدرت الهي باعث بالا بردن درجه توکل مي شود که خداوند در سوره آل عمران مي فرمايد: "اگر خدا شما را يارى کند، هيچ کس بر شما چيره نمى شود، و اگر شما را واگذارد، چه کسى بعد از او شما را يارى خواهد کرد؟ پس مؤمنان بايد تنها بر خدا توکل کنند."

حجت الاسلام اسماعيلي گفت: نوع دوستي و پيروي ما نيز مهم است، آسيب شناسي ارتباط با امام معصوم(ع) يک طرفه است فقط از امام (ع) انتظار کمک داريم، اگر مي گوييم ما را ياري کن در مقابل بايد بگوييم ما هم براي ياري شما آماده ايم و اگر مي گوييم از ما دفاع کن بايد قلباً بگوييم.

 امام جمعه قرچك با برشمردن علل بي توجهي و بي غيرتي جامعه اسلامي ادامه داد: غيرت ديني حفاظ دين است و خوردن مال حرام و شبهه ناک محصول درآمدهاي نامشروع از راه ربا و رشوه، گرانفروشي، کم فروشي، کم کاري، ندادن خمس و زکات، غصب جايگاه، تبعيض و بي عدالتي، غنا و موسيقي حرام، مجالست با افراد و خانواده هاي لاابالي، حضور در صحنه هاي آلوده و ديدني هاي حرام و گرايش و جانبداري مسئولين در نظام اسلامي به طرف مفسدين و منکرات از دلايل بي غيرتي و بي دردي جامعه اسلامي است.

وي در ادامه بيان كرد: اصل بايد بر اين باشد که حق با آمر و ناهي است،  جزئيات مهم نيست اگر آمر به معروف و ناهي از منکر حمايت نشود اين فريضه تضعيف مي‌شود؛ البته مؤمن واقعي با سستي ديگران سست نمي شود چون اعتقاد دارد تا پاي جان بايد از دين دفاع کند، اگر چه نظام اسلامي مؤظف است حمايت کند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان قرچك گفت: دغدغه مقام معظم رهبري در بحث مسائل اخلاقي و فرهنگي چقدر دقيق است، اسلام انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط داده است، دستور دين دستور حضرت خالق است خدا مي داند سعادت انسان در چه است نه مخلوق ضعيف؛ کار فرهنگي بايد دانشجو را خلاق، انقلابي، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور، اعتماد به نفس، سرشار از اميد با فهم درست از موقعيت کشور تربيت کند.

وي گفت: برخي ها احساس حقارت مي کنند اين خيلي خطرناک است، همه دنيا مي گويند ايران کشور عزيز و  مقتدر است و دشمنان از نفوذ جمهوري اسلامي ناراحتند آن وقت برخي در دانشگاه يا در روزنامه با خود کم بيني مي گويند ما چيزي نيستيم، حالا خودتان را کم مي بينيد چرا ديگر ملت ايران و نظام اسلامي را کم مي بينيد.

امام جمعه قرچک در پايان با اشاره به روز 24آبان روز کتاب و کتابخواني و کتابدار تأکيد کرد: يکي از ابزارهاي نوراني و سالم و مفيد در تقويت باورها و اعتقادات مطالعه است، هيچ روش و مدل مطالعه اي تاکنون جاي مطالعه کتاب را نگرفته است، قدرت تأثير کتاب از همه ابزار و منابع مطالعاتي بيشتر است، ما در شهرستان قرچک مجموعاً 6هزار عضو کتابخانه داريم و 60هزار جلد کتاب که هم اعضاي ما ضعيف بوده و هم کتاب ما ناچيز است و هم کتابخانه ها نياز به تعمير و تجهيز دارند.

 

ارسال نظرات