بالا گرفتن اختلاف وزارت ورزش با كميته ملي المپيك
آتش زير خاكستر رو آمده و اختلافات در حال نمايان شدن است، آن هم هشت ماه مانده به المپيك، انگار حساسيت اين روزها براي مديران وزارت ورزش اهميتي ندارد و آنها اختلافشان را با كيومرث هاشمي و كميته ملي المپيك كليد زده‌اند.
کد خبر: ۸۵۹۳۷۴۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
به گزارش پایگاه خبرگزاري بسیج، روز مي‌خواهند اساسنامه فدراسيون‌ها را به نفع خودشان اصلاح كنند و روز ديگر خودشان مستقيماً با شوراي المپيك آسيا بدون آنكه از كانال كميته ملي المپيك، نامه‌نگاري مي‌كنند. امروز هم آنطور كه برخي خبرگزاري‌ها نوشته‌اند با بالا گرفتن اختلاف‌نظرها با كميته ملي المپيك، درخواست ملاقات كيومرث هاشمي را بي‌جواب مي‌گذارند تا نشان دهند تنها جلوي دوربين مي‌توانند در قاب‌هاي مشترك با مسئولان كميته ملي المپيك، خنده‌هاي زوركي تحويل دوربين عكاسان بدهند. 

ماه‌هاست زير تيغ انتقاد منتقدان است، منتقداني كه مي‌گويند او نتوانسته فضاي ورزش را مديريت كند و به قول محمد دادكان حامي ديروز و منتقد امروز محمود گودرزي «براي اينكه وضعيت ورزش بدتر نشود، وزير ورزش بهتر است خودش برود!» انتقادها ولي خريداري ندارد و گودرزي همچنان همان رويه پيشين را پيش گرفته و اختلاف‌ها بين وزارت و ساير متوليان ورزش روز به روز آشكارتر مي‌شود، مانند امروز كه وزارتي‌ها به جاي تعامل در سال پيش از المپيك، ابايي از علني كردن اختلافشان با كميته ملي المپيك ندارند. مانند سال قبل كه مي‌خواستند اساسنامه فدراسيون‌ها را به نفع خودشان تغيير دهند تا دست دولت براي انتخابات فدراسيون‌هاي مختلف باز‌تر شود. آنجا بود كه اختلاف‌نظر‌ها با كميته ملي المپيك كليد خورد. وزارتي‌ها بر طرحشان اصرار داشتند، اما موضع كميته ملي المپيك بر اين بود كه بهتر است انتخابات مستقل‌تر باشد و استقلال آن با دست‌اندازي و پررنگ كردن نقش دولت، خدشه‌دار نشود. 
هرچند آن روزها تير وزارت به سنگ خورد، اما همانجا بود كه نشان داد وزارت و كميته ملي المپيك نگاه يكساني ندارند. يكي مانند گودرزي بر كمتر شدن استقلال انتخابات فدراسيون‌ها اصرار دارد و آن‌سو هاشمي حرفش چيز ديگري است و بر استقلال فدراسيون‌ها تأكيد دارد، همان چيزي كه كميته بين‌المللي المپيك هم آن را مي‌خواهد و افزايش دخالت دولت مي‌تواند دوباره سايه تعليق را بر سر ورزش بيندازد. 
*** 
اختلاف‌نظرهاي ديروز وزارت و كميته اين روزها تندتر شده است، اختلاف‌نظري كه ديگر بر سر نظر نيست و اختلافات اساسي را كليد زده است. اولين چشمه آن را هم هفته پيش وزارت ورزشي‌ها نشان دادند، آن هم جايي كه با دور زدن كميته ملي المپيك، مستقيماً با شوراي المپيك آسيا نامه‌نگاري كردند؛ نامه‌اي كه البته با پاسخ شوراي المپيك آسيا روبه‌رو شد و آنها از وزارت ورزش خواستند تا اطلاعاتي را كه مي‌خواهند از كميته ملي المپيك ايران بگيرند! دور زدن كميته ملي المپيك در حالي بود كه اين حركت وزارت مي‌توانست ورزش كشور را با خطر تعليق روبه‌رو كند. ديروز هم يكي از خبرگزاري‌ها از بي‌جواب ماندن درخواست ملاقات كيومرث هاشمي با وزير ورزش براي بررسي استعفاي خزانه‌دار كميته‌ ملي المپيك خبر داد تا مشخص شود كه اختلاف وزارت با كميته بالا گرفته است. 
ششم آبان بود كه محمدعلي شجاعي، خزانه‌دار كميته ملي المپيك در اقدامي غيرمنتظره از سمتش استعفا كرد و در آستانه برگزاري انتخابات فدراسيون تيراندازي با كمان ترجيح داد كه در پست رياست اين فدراسيون باقي بماند. اين اقدام شجاعي با واكنش‌هاي مختلفي از سوي مسئولان ورزش كشور مواجه شد و در نهايت تصميم‌گيري در خصوص آن به سي‌وششمين نشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك كه قرار بود 9 آبان تشكيل شود، موكول شد. در اين نشست مقرر شد با اخذ نظر مشورتي محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان در نشست بعدي هيئت اجرايي موضوع با نظر مساعد، تصميم نهايي اتخاذ شود. بيش از 11 روز از زمان برگزاري نشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك مي‌گذرد، اما هنوز وزير ورزش نظرش را اعلام نكرده است. اين در حالي است كه كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك بلافاصله پس از اين موضوع درخواست ملاقات با گودرزي را ارائه كرده، اما هنوز موفق به ديدار وزير ورزش نشده و اين درخواست بي‌جواب مانده است. 
بي‌پاسخ گذاشتن درخواست ملاقات هاشمي از سوي گودرزي، ماجراي اختلاف وزارت با كفاشيان را دوباره زنده مي‌كند كه وزير حاضر به ديدار با رئيس فدراسيون فوتبال نبود؛ هرچند خيلي‌ها اميدوارند اختلاف وزير ورزش با كميته ملي المپيك به آن شدت نباشد و ورزش كشور در حالي كه سال آينده المپيك را پيش‌رو دارد، از اين اختلافات ضربه نخورد.
ارسال نظرات