امام جمعه شهر نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: نگاه کردن به دست دشمن و بی توجهی به توان داخلی، یک خطای راهبردی است.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۰۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر: نماز جمعه این هفته نیر به امامت حجت الاسلام دهقانپور امام جمعه نیر در مسجد مراد این شهر برگزار شد.

 خطیب جمعه نیر، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا ونظم درکارها به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به موضوع بسیار مهم نیازسنجی علمی حال و آینده کشور تاکید کردند.

 «حجت الاسلام دهقانپور» در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بر توجه به نیروهای مستعد و جهت گیری علمی درچارچوب اخلاق تاکید کردند و دانشگاه را بهترین و مهمترین مرکز تقویت مدیران آینده کشور معرفی کردند؛

وی ادامه داد: رهبرانقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان بار دیگر ضعف در رشد و ترقی علمی کشورمان را یادآور شدند و از مسئولان امر خواستند این مهم را هم جدی بگیرند.

امام جمعه نیر اذعان داشت: نفوذ بویژه در بخش فرهنگی دغدغه جدی رهبر انقلاب است که بارها از زیان ایشان و در مقاطع مختلف بیان شده است.

 وی نگاه کردن به دست دشمن و بی توجهی به توان داخلی را یک خطای راهبردی برشمرد و تاکید کرد: غربیهای مستکبر سال هاست همه توانشان را برای براندازی نظام اسلامی بکار گرفته اند، بنابراین نمی توان به این سادگی به آنها اعتماد کرد.

وی ادامه داد: نفوذ و ناتوی فرهنگی یکی از خطرناک ترین انواع نفوذ است زیرا اگر فرهنگ جامعه دستخوش تغییر شود آن جامعه به زوال و انحطاط کشیده می شود.

خطیب جمعه نیر با بیان اینکه دشمنان به شکل نرم و از طریق امور فرهنگی وارد می شوند، افزود: مسئولان باید بصیر باشند و در خصوص حرفهائی که زده می شود دقت کنند.

خطیب جمعه نیر، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و باید تلاش کرد کتاب در سبد خرید مردم قرار بگیرد.

وی افزود: افزایش سرانه مطالعه با فعالیت یک دستگاه شدنی نیست و همه دستگاه ها در این مسیر باید برای گروه های هدفشان تلاش کنند.

سالروز ارتحال آیت الله مرعشی نجفی و علامه طباطبایی، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت رقیه (س)، از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه نیر به آن پرداخت.

 

ارسال نظرات